Varför har vi skjutit på allt för ?

Jag börjar förövrigt känna mig något stressad. 

Vi har bf om 14 dagar. 
Vi har fortfarande inte gjort klart sovrummet.
Bytt fönster. Pappa kommer och börjar med det nästa vecka. 
Städat. Det är grejer överallt känns det som. 
Hämtat hem eller målat byrån som ska innehålla bäbis kläder. 
Köpt golv. Det ska vi dock beställa i afton. 
Gjort klart badrummet. Taklister, fläkt och skåpet ska upp. Det är det enda. Och fönstret. 

Tvättningen blir jag nog klar med idag. Om det bara fanns ett snabbprogram för 60grader också ... 
Packa väskorna, sätta in babyskyddet i bilen. 
Bädda i ordning vagnen och stoppa den i bagageluckan och bädda spjälsängen...
Ställa i ordning skötbordet så det är redo att användas när toan väl blir klar..

Det är ju mycket relativ snabba grejer som tar lång tid för att det är så förbannat varmt! Olidligt. Dåligt planerat av oss. Dåligt med beräknat födelsedatum mitt i varmaste högsommaren. Dålig stil av svenska sommaren att svika mig såhär. 

Nu borde kanske tvätten i maskinen vara redo för upphängning. Hoppas. I så fall hinner jag nog med att köra 2 korta tvättat och sen starta en lång innan vi åker till golvtittarbutiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0