Tillslut så

Åhåja vad tiden går. Jag har ringt försäkringskassan (tjohej!) och fick välja att bli uppringd. Såklart tar man det! Men tror ni inte dom ringer 3 signaler när man är som mest upptagen (efter 45 minuter!). Suck! Men dom ringer ju upp 2 gånger om man inte svarar första, så  lite mer än en timme senare ringer dom igen, och lägger på när jag svarar! 
Så när jag åker från sävar ringer jag igen och hamnar i kö.


Du har plats tvåhundra.. Sjuttio.. Fyra.. I kön. Tack för att du väntar! 

Men skit ner dig och frys fast. 
I Robertsfors började jag närma mig 40, så jag svängde in på icaparkeringen och väntade. (För mellan Robertsfors och Burträsk är mobiltäckningen inte bäst och det vore väl typiskt att ha suttit i kö i evigheter för att kopplas bort). Fick iallafall prata med en ung kille (sommarjobbare?) som tog emot mitt ärende - dvs att jag inte ville ha betalt för dagar jag fått betalt för - trots att jag tagit bort dessa i mina tjänster. Nåväl. 
Han kunde inte göra mycket mer, "en kollega kommer höra av sig inom en månad eller så". Jaha. Ja men tack då. 

47 minuter i kö. För att prata med en "handläggare" i 90sekunder. 
Det är lite drygt en timme av mitt liv som aldrig kommer tillbaka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0