Nostalgi

Kollade igenom "gamla" bilder, och känner mig gammal. 

2007(?)

Jag är blott 25 (om 6 månader) men det känns som att jag har levt förevigt ^ det är, till exempel, 10 år sedan vi åkte till augustibuller för första gången. 
Det är 9 år sedan pinan som kallades skola i burträsk var över. Det har redan gått 6 år sedan vi gick ut gymnasiet. 

Det är 10 år sedan jag hade mitt första jobb. Sommarjobb visserligen, men det är fortfarande ett jobb. Klippa gräs, köra röjsåg, spola silos och skrapa färg från dörrar. 50kr/h. 

För 10 år sedan var jag vegetarian. Och höll på med konfirmationen. Under själva konfirmationen skulle endel av oss läsa en text och en annan del agera den. Texten tror jag var delad på 5, men i slutändan var det jag som stod där fram i kyrkan - nästintill ensam - och läste 1-2 A4. Hes. För att någon vågade inte, någon annan hade tappat rösten och liknande. 
Kan ni tänka er. Jag - läsa högt - för en kyrka fullsatt. Jag har svårt att föreställa mig att jag skulle klara det idag. 

I år har jag jobbat 5 år på Ica. Och haft körkort i 6 år. 

Hur sinnessjukt är det? 
Och Svante blir 6 månader på lördag.  Vad hände med tiden??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0