Update

Det känns som att alla mina "to-do" hopar sig just nu. Och allt ska hinnas på så kort tid också. Jag skulle behöva gå till en optiker och kolla synen, eller kontrollera synen snarare. Jag upplever att jag börjat se lite halvdassigt igen. Och förr var det ju så behändigt att jag kunde gå till optikern som låg bredvid jobbet. Då kunde man ju snipa iväg bara efter jobbet. 

Men vad fan gör jag nu då. När dom har flyttat. Jag minns inte ens vilken kedja det var. Synsam? Se och synas? Det var inte Specsavers iallafall. 

Också börjar det väl nästan bli dags för en liten klippning. Men det är inte panik. Ögonen är mer panik. Jag använder just nu dom sista paren linser eftersom dom andra gick av. Hur nu det är möjligt. Och det är ju något år sedan jag var till optikern, kanske två. Eller var det innan jag fick Svante? Hur som, det är med än dom rekommenderade 6 månaderna iallafall. Men det är behändigt att beställa nya linser via internet när man inte har tid att uppsöka en optiker. 
Men nu är det ju nästan så att jag måste gå till en optiker, och kolla så jag inte fått ännu sämre syn och behöver en annan styrka. Dels upplever jag att jag har lite småont i huvudet ofta. Och jag upplever att jag förlorar synen stundvis. Främst när jag är trött, så det kanske man inte kommer ifrån. 

Sen har jag en hel del tvätt att ta itu med. Det här vanliga. Sen skulle jag behöva renovera färdigt, typ måla lite fler väggar. Jag skulle behöva röja lite i källaren. Och jag skulle behöva bara ha en lugn helg hemma. Motsägelsefullt ändå, för hemma är det typ omöjligt att känna lugnet pga kaos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0