Ett inlägg emellanåt

Hmhm, vad har hänt sedan senast då? Sist skrev jag om resan till Stockholm, så det är ju ca 3-4 veckor sedan då. På måndagen försov jag mig. Jag sov igenom fem larm (!) och tryckte bort första samtalet från jobbet. Alltså.... medarbetare of the year here I come!
På söndagen veckan efter försov jag mig (i söndags alltså). Jag som aldrig försover mig också sker det två gånger på två veckor! What?! 

Valborg kom och passerade. Jag jobbade valborgshelgen (det var själva valborgsmässoafton som jag bara snarkade förbi alla larm). När Svante kom 6.27 och bonkade mig i huvudet med vattenflaskan och krävde mer så blev det bråttom. 7.00 pick stämplade jag in, hur fantastiskt?

Valborgskvällen knallade vi över till Roger och Svantes BFF's och var där i kaoset ett tag. Vad sägs om 8 vuxna och typ 8 barn - i åldersspannen 7-1år. Helt crazy var det en stund. Att två av dom vuxna dessutom hade en tidigare outredd dispyt som liksom dallrade i luften gjorde ju att det blev lite konstig stämning. Men vi hann nog vara där i knappt en timme innan det bestämdes att det skulle kollas på majbrasa. Som dom trodde inte skulle vara tänd, eftersom dom alltid är så sen på det utan det var mest för fiskedammen. Men hör och häpna, brasan brann och vi konstaterade att hade vi gått kring 21 som vi hade tänkt för att se elden så hade vi nog bara sett på askan. 

Svante konstaterade att "det binner!" innan han slocknade. 
Vi var nog vid brasan ca en timme innan vi började traska hemåt igen. Denna gång som 4 vuxna med 4 barn. Vi spelade ruter sju, tryckte kärleksmumstårta och käkade snarra. Jättenyttigt på alla möjliga plan. Där kring halv elva valde jag att avrunda eftersom jag trots allt skulle upp och jobba dagen efter. Roger avvek också, men till en garagefest för att gratta en kompis. 

I torsdags så fick jag smita tidigare från jobbet för att åka och lämna in bilen för att fixa hjulinställningarna. Det skulle ta ca en timme sa dom. Efter 45 minuter så fick jag sms att bilen var klar och redo att hämtas (jag gick iväg och smög runt i en butik bara intill). Men när jag kom dit för att betala så fick jag veta att ingenting hade gjorts, utan jag fick ett prisförslag med mig istället för att mina styrstag var glapp. Antar att det inte löns att göra någon inställning på något som ändå inte är still. Det sög endel. Strax över 2000 kommer det att kosta att fixa, men vi eller jag iallafall visste ju att det var något med styrstagen fram eftersom dom påpekat det på besiktningen men att det skulle påverka hade ju inte slagit mig. Väldigt bilmekaninskt lagd. Nope. 

Roger velade lite hit och dit om hurvida han skulle byta stagen själv, alltså om det skulle bli billigare. Men vi bestämde att tid är också pengar och den här gången så skulle vi kunna lämna in den så dom får göra allt på samma gång. Så så vart det. Den 17:e maj ska den lämnas in igen. 

Den 17:e maj jobbar jag. Vilken tid han bokade? kl 10. 
Var den här verkstaden ligger? På andra sidan stan. 
Så vi får väl se hur vi löser det. Antingen så avviker jag från jobbet en stund. Eller så lämnar jag bilen och cyklar tillbaka till jobbet. Eller så får Rogers pappa lämna in bilen som ändå inte jobbar för tillfället. Eller så får Roger avvika från jobbet en stund. Vi vet ju liksom inte hur lång tid det beräknas ta, om man bara behöver vänta i två timmar eller om det beräknas ta hela dagen. Det löser sig. 


Och idag mina vänner, idag har vi tagit ner lite mer än hälften av altanen. Så nu händer det i små babysteg här hemma. Jag funderar på att köpa en cykel som är lite mer lättcyklad än tantcykeln som står överdammad i garaget. Vi är även inne på att köpa en studsmatta till vår son. Eventuellt att jag kommer att våga ställa mig på den också. Såsmåningom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0