Lite duktig iallafall

Tänk vad snabbt det går att göra vissa saker som man bävar för. Igår så gick det ju skitsnabbt att iallafall sätta in alla skitpapper i pärmarna jag har. Det blev ingen omstrukturering om man säger så. Dock fick jag lite ångest när jag insåg att jag ju bara sparat fakturorna på vissa av dom större jobb vi gjort, inte "kvittot" på att vi har betalat. En faktura är ju inget "bevis" att man har betalat. Dock så upptäckte jag att bankens register jag kan se sträcker sig tillbaka 3år, så jag kan iallafall skriva ut kvittot på fönsterna. Jag antar att jag måste vända mig till banken för att få ut för längre tillbaka än så.... 

Idag jobbar Roger till 12. Så jag har varit lite, betoning lite, duktig iallafall och kört bort matförpackningarna. Det blir ju ett projekt när man även ska lura med sig en treåring som inte vill. Mutor funkar alltid. Sen har jag plockat ihop all pant, som jag hoppades att vi skulle kunna köra när Roger kommer hem igen. 

Funderar på om jag ska renbädda sängen också. Det är ju som najsast att göra det när båda är lediga dagen efter. För nu jobbar jag dom två helger som kommer och sen är jag ledig två helger *haaaalleelujah*. Det blir dock två veckor efter varandra där jag jobbar 6 av 7 dagar. Varav den ena blir 7 dagar i sträck att börja 6. Det brukar vara lite slitsamt. 

Hade tänkt hinna duscha också innan 12, så jag är lite osäker på exakt hur stort projekt jag hinner dra igång... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0