Optiker

Ikväll gjorde jag något som sker väldigt sällan. Jag bokade en tid hos optikern, vilket väl sker med ungefär lite ojämna mellanrum som jag bokar tid hos frisören. Det har dessutom blivit ännu mer sällan sedan Svante föddes, eftersom det blir ett större projekt. 
Antingen ska man ha med sig Svante, som då river hela stället. Eller så ska man sno ihop det så att det passar med jobb, hämtning, middag, nattning osv. 

Men jag kände att det är dags. Jag har inte varit till optikern på kanske 2 år eller så. Det har blivit knepigare sedan dom flyttade från Strömpilen (där Maxi ligger). Annars kunde man ju springa på lunchen. Egentligen ska man ju kolla synen varje halvår om man har linser, men senast (och gången innan?) så beställde jag från lensway för att jag hade inte tid att gå till optikern. Nu är jag inne på mitt sista linspar och känner lite att om en lins hoppar ur eller går sönder eller what not som kan hända så MÅSTE jag ha glasögonen. Och det vill jag inte. Så det är dags, och jag har kasserat linskartongerna så jag minns inte vilken styrka exakt det var och sen är det ju det här med storlekar hit och dit. Jag tror dom har gjort det krångligare än det är att beställa för att man helst ska se en optiker först. (Haha, se en optiker, kul elin!). 

Det är väl på tiden. Jag är nästan misstänksam på att jag kommer åka på ytterligare en starkare lins. Eller mer .. luftig lins. Usch, jag gillar inte att gå till optikern. 

"Ser du bättre såhär...*kliklick* eller såhär?"
Eeeh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0