Pappersarbete

Jag fick ett ryck och bestämde mig för att sätta in alla lösa papper i pärmarna. Som jag egentligen borde göra varje gång det betalas räkningar, men som jag oftast är för lat för att göra. Och nu medan jag satt och försökte sortera in papperen i rätt pärm så slog det mig att jag kanske borde ha ett helt annat system. 

Eller ett system. Punkt. 
I nuläget så är det väl ganska bra indelat. En pärm är enbart för mina lönespecar, för att jag gillar att spara på dom. (Logiskt?) Jag har kvar mitt första lönebesked från mitt första sommarjobb, sommaren 2015. 50kr i timmen tjänade jag då. Vissa saker har då blivit bättre må jag säga. 

Sen har vi en pärm för räkningar för el, telefoni, internet och Barnomsorg. 
En pärm för facket, försäkringskassan, folksam hemförsäkring, VLL, Ica, och mina pensionspapper. 
En pärm för Radiotjänst, Umeva(Vakin)(Vattenavfall), övriga hushållsutgifter som sotning elektriker osv. Och en flik för Forden. 
Sen har vi en pärm som heter pensionsmyndigheten, nordeafond Elin. Vilket inte känns logiskt, för jag har ju en flik med pensionspapper? Och vilken fond? 
Sen finns det en renodlad Nordeapärm med alla lånavtal från dag 1. Flera av dom har blivit omförhandlade, men.. fullkomlig oordning i den pärmen. 
Vi har en pärm som heter Svante, och en Roger och i dom sätter jag bara in papper som rör dom utan någon som helst ordning. 

Den bästa pärmen av alla är den som heter Kvitton. . Där har vi samlat samtliga kvitton från varenda liten pinal vi har renoverat med. Försökte hålla ordning. Gick inte så bra. Så nu är det KAOOS. 

Och nu sitter jag alltså och funderar över hur jag ska sortera. Och eventuellt om jag kan minska papperna på nåt vis. Jag är lite inne på att ge Folksam en egen pärm, eftersom vi har husförsäkring, samtliga bilar, barn och även mig själv där. Det kommer med andra ord endel papper från folksam. 

Åh. Jag vet inte.
Jag kanske gör det onödigt komplicerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0