Sävar nödslakt

Sitter och väntar på att klockan ska gå lite till. Om 40 minuter ska jag infinna mig på Sävar Vårdcentral, aka Sävar Nödslakt, då Svante hade feber förra veckan i ca 3 dagar och sen försvann den för att återkomma igår. 

Tycker det känns lite jobbigt, som att man tar upp deras tid lite, om det skulle visa sig vara bra. Vi misstänker lite att det kan vara örat som spökar igen, och att det är därför han har feber av och till. Annars går det ju vattkoppor nu. En sak är ju iallafall säker, det är ju inte hållbart i längden att hålla på såhär. Något är ju helt klart inte okej. 

Så jag googlade litegrann och känner mig lite mindre "slöserinojjig", då det står på 1177 att om barn (vuxna också kanske?) har feber i en längre period ska man söka vård. Även om febern försvunnit under några dagar. Och så är ju fallet för oss nu. 

Han hade feber i ca 3 dagar som sagt. Sen var han feberfri i typ 4 dagar, men ganska slö, och sen fick han tillbaka febern igår på förskolan och idag är det borta igen. Frustrerande. Hoppas dom hittar något fel. Eller alltså egentligen inte. Man vill ju inte att det ska vara något fel på ens barn, men jag vill ju veta vad som orsakar febern. Han har som inga andra symptom heller. Nä nu kanske man ska börja göra sig klar att rulla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0