Störande

Här kommer en lista på saker som stör mig för tillfället: 

- Att det är dyrare att leva för vissa. Och nej, jag menar liksom inte matmässigt, boendemässigt eller så utan t ex att män slipper den extra utgiften vad gäller mens. Att folk som inte har dålig syn slipper den här extra kostnaden vad det innebär att köpa linser och/eller glasögon. (Jag tar dom exemplen eftersom jag är blind och kvinna). 

- Att Nestlé barnmat stänger "gåvoshoppen" och ska fylla på den tills dess den stänger men allt är alltid slut och "inkommer snart". Varför inte bara låta alla beställa det dom vill beställa och sedan beställa in så mycket? Jäkla dynga. 

- Andra bilister. I synnerhet folk som inte vet hur man använder pinnen som gör att det blinkar, folk som inte vet hur man kör i en rondell (t ex tror att det är stopplikt påväg in?!) eller folk som helt enkelt bara kör som dårar även om det utsätter andra för fara. Då tänker jag främst på när folk kommer på tvåfilig E4 i 3dm snömodd och ska köra om i 130km/h. Det är inte värt det.
Andra trafikrelaterade grejer som stör är när folk skyndar sig ut ur en korsning när man är den enda bilen så långt ögat kan nå men hade inte mer bråttom än att man kan köra 30km/h under anvisad (max)hastighet. Och även dom som lägger sig så nära röven på bilen att den liten dutt på bromsen skulle leda till en seriekrock.  

- Folk som frågar om saker innan dom ens letat själv på grund av lathet. Som när folk frågar om öppettider på speciella affärer och skriver "jag har googlat men kan inte hitta". Men vad googlade du då för att INTE hitta öppettiderna? För att ta ett exempel. 

- När folk kommer och pratar med en trots att det är tydligt att man pratar i telefon, med en annan person eller helt enkelt ser på en film/serie på tv. Det går att göra sig sedd utan att avbryta och vänta på sin tur. 


Ja. Det var några punkter. Jag skulle kunna fortsätta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0