Ute eller inne

Jag blir alltid på lite dåligt humör när jag känner att jag vaknar "för sent". När jag sover, eller ligger kvar, lite längre i sängen än jag hade tänkt när jag gick och la mig. Idag kom jag mig ändå upp typ kring åtta, halv nio. 

Nu kanske ni funderar på om jag har en son som sover så länge, men jag kan tala om för er att så är inte fallet och att han kommer och lägger sig med oss i vår säng där kring 6:00 senast dom flesta dagar. I morse stängde han av larmet för mig till och med, som jag ställt för att Roger skulle komma i tid till jobbet. Nu hann vi ju vakna ändå, eftersom Svante ju ändå tog lite tid på sig. 

Svante nöjer sig med att ligga kvar i sängen så länge han får pjöllra på med mobilen. Vilket ju inte är jättebra egentligen, men det har varit lite för många morgnar då man bara vill ligga kvar och man har gett honom telefonen. Så han kan ju det där, han vet hur man låser upp, han vet var man hittar apparna och sen är det bara att köra. Som sagt, inte jättebra. Särskilt inte när man tänkte från början att man skulle stiga upp innan Svante ens hittat telefonen. 


Men vi har tagit oss upp, vi har fått i oss frukost. Jag har hunnit stöka litegrann inne. Nu börjar det väl bli dags för en eventuell lunch, men jag sitter mest och funderar på om jag ska fortsätta att stöka (inne) eller om jag ska bota det dåliga samvetet och bara droppa allt och gå ut i solen istället - än om jag vet att det ser härligare ut än det är. Det hade förmodligen varit lite mer rofyllt också ifall studsmattan var monterad så man bara kunde stänga in vilden där. . 

Jag vet att jag har ett uteärende iallafall, och det är ju att jag måste gå på Ica och köpa mjölk och yoghurt. Hur ska vi överleva utan mjölk och yoghurt? Det går ju inte. Så jag måste gå på affären. Annars har jag några vika-tvätt åtaganden, lite tvätta-tvätt åtaganden. Lite städa-undan-mer åtaganden och även rensa-garderoberna-från-skit åtaganden. Det finns ju även sätta-upp-hyllor-och-tavlor åtaganden, som jag har lite mer ångest för eftersom jag inte vet var jag ska sätta upp hyllorna exakt och blir det dåligt så blir det ju fula hål i väggen om man flyttar på dom. Ungefär som när jag gjorde en "tavelvägg" i Svantes sovrum i all hast, tavlorna hänger snett och inte särskilt välkomponerat och jag är ganska missnöjd men jag vågar inte flytta på tavlorna/spikarna eftersom det ju då lämnar hål (!) i väggarna. Våra "ny" tapetserade väggar. (Det är ju TVÅ år sedan?! REDAN?!). 

Jag skulle även behöva städa ur bilen som snabbest, eftersom vi ska lämna in den imorgon för lagning av det som var fel sist vi lämnade in den för hjulinställning. Vilket innebär att jag kommer att få köra Geten (Yettan) till jobbet imorgon. Kul! Ingen radio och den lever om som fan. 

Åh. Hur ska jag hinna allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0