Utgifter

Jo hörni, nu är jag här igen. 
Sist jag skrev funderade jag på att köpa en cykel. Och jag gjorde slag i saken, vi tog skåpbilen och dammade av in till storstan och inhandlade först en cykel åt mig. Eller förlåt, rättelse, jag köpte en cykel åt mig själv för egna pengar. Jag ska inte få det att låta som att vi bekostade något tillsammans här. Och sen måste man ju ha hjälm och sånt jox, så att det slutade i runda slängar på 5500kr. Och det får man väl säga är helt okej. Den rullar bättre än min gamla cykel, och det var absolut inga problem att cykla 2 mil med den på jungfrufärden. 

Jo. Jag fick ju lite ont i baken, men säg vilken cykel som inte ger en ont. Jag hade ett litet missljud också, när jag växlade upp till högre växlar. Kedjan tycks ta i armen som flyttar växeln, just på högre växlar. Jag antar att det borde vara något som går justera, alternativt leva med. Jag menar, hur ofta cyklar man på dom högsta växlarna? Jag googlade ju lite efter cykelturen. Tydligen så jobbar man onödigt hårt/mycket om man cyklar på dom högre växlarna - man får inte mer kraft. Så här blir det väl lite omskolning då i cykling. 

Det var fantastiskt skönt iallafall, att ta en kvällstur i gott sällskap. 


Efter att vi, förlåt jag, köpt min cykel så åkte vi till Avion, klev in på Toys 'r us och spanade in studsmattan som stod där. Den var maffig som fasen, men det stod inte vilken storlek det var så Roger frågade i kassan (som var precis bredvid) och det där var ju den mindre. "Det finns ju en större som heter 426...."
"Har ni nån sån?"
"Det finns en på lager"
"Vi tar den!"

Det var 25%, så vi kände att det var lika bra att passa på. Så vi äger nu en studsmatta som vars diameter är 426cm. Vi har inte satt upp den ännu, så vi vet inte helt exakt hur stor den är. Men nån dag här framöver kanske vi får lite tid över. Också har vi köpt en cykelvagn. Är det nåt man ska spendera pengarna på är det väl på saker till barnen. Fast den köpte vi vid ett annat tillfälle, på torsdagen innan. 

När vi köpt studsmattan åkte vi på Maxi och storhandlade, för att jag klarar inte av att hålla mig därifrån två dagar i sträck. Så på en härlig söndagsförmiddag lyckades vi totalt, tillsammans, sprätta sådär 13000 eller så. Det känns väl rimligt. Underbart att det inte är så varje söndag. Synd att man inte tjänar igen 13000 genom att arbeta en söndag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0