123

Det blev en lugn jul hemma hos mor. Jag åkte upp med barnen på lördagen, tog med mig gran och hela bohaget kändes det som. På lördagkvällen så satte vi upp granen, pyntade den och sådär. Svante ville inte hjälpa till, han ville bara se på. Jag undrar om det inte var så att vi gjorde desserten på lördagen också, eller om vi snörde ihop den på söndagmorgon... 

Söndagen var mest stök, förberedelser och håll igång. Roger dök upp efter lunch och kvällen bjöd på uppesittarkväll. Totalt hade vi 16 lotter på 3 spelande personer, och vann ungefär lite och ingenting. Jag fick 2 Sverigelotter och en nyårslott på mina 4 lotter. På Sverigelotterna vann jag 25kr (ny lott) och det återstår att se om nyårslotten kan bjuda på någon saftigare än så. Tror inte att man kommer sitta och se bingon direkt, men man får väl rätta den imorgon. Jag har dock inte så höga förhoppningar. 

Julafton anlände, tomten likaså. Svante överöstes med paket och man lovar sig själv varje år att "nästa år, blir det inte lika många". Han fick 16 paket. Han är 4 år. Som tomten sa "var ska det här sluta?". Eftersom min käre bror inte kom upp från Stockholm detta år så uteblev julklappsspelet, både hos mor och far vilket faktiskt kändes ganska skönt. Det är nog med sjå att hitta nya platser för alla saker barnen fick. Nu fick ju Svante inte så mycket leksaker, utan mer spel och pyssel, men även det ska ha en plats.

Juldagen åkte herrn tillbaka hem för den sedvanliga hemvändaren medan jag blev kvar hos mamma ända tills i torsdags, då jag var tvungen att åka hem pga BVC på fredagmorgon. Annars har vi försökt vara ute i pulkabacken någon timme varje dag nu när det har varit så fint väder. Ja även idag, trost snålblåst och snöfall. Det blev inte jättemånga åk innan vi gav upp och gick hem igen. Det blåste helt enkelt för mycket, i övrigt var det perfekt. Ja, man hade väl kunnat skippa snöfallet också. Men gradantalet, jodu. 

Igår när vi var ute så var det helt tjockt av ungar och föräldrar i backen, och Svante har ju lite svårt för direktiv och gick trots att vi sa åt honom åtskilliga gånger upp mitt i backen. Tillslut fattade han dock, tror jag. Extra kul att en av Svantes dagiskamrater kom dit också och körde några åk.

I förrgår (Lördag?) var vi in till Maxi för att lösa in bingolotterna från uppesittarkvällen, och när vi passerade kvantum påvägen så var det enstaka bilar så vi fick ju höga förhoppningar om att det inte skulle vara så brutalt på ICA då, att folk kanske var kloka och var ute i solen innan man åkte på affären. Nejnej. Nejnejnej. Inte alls kan jag säga. TJOCKT med folk. Turligt så skulle vi ju inte ha så mycket - även om notan tillslut landade på närmare 1400kr. Man tycker väl att jag kanske borde veta det här, att det är omöjligt när julen är över och vankas nyår. 


Edit 7 timmar senare Var tvungen att springa iväg och ta ledsen bebis, därav väldigt abrupt end of story där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0