En vinterpromenad

Alltså förlåt att jag goes on about this paket men .. nu är det framme hos ombudet i Stockholm och mottagaren har aviserats via sms. Så nu väntar jag ju bara på att få nån slags bekräftelse på att han har fått paketet, aviseringen eller liknande så att jag kan släppa det. Eller nåt. 

Annars idag då. Någon la ut några böcker som bortskänkes på den lokala säljsidan på facebook. Känner mig alltid som värsta snåltarmen när man skriver att man vill ha nåt som är gratis, haha! Men plötsligt händer det, jag vet inte riktigt vad som farit i mig men jag känner mig så vuxen helt plötsligt ^^ Som köper saker på facebook och ringer samtal och tar itu med saker (inte det som är viktigast då kanske men..) 
Barnens böcker vol 1-10 var det i allafall, med rim och ramsor och sagor och fabler och .. ja, det mesta känns det som. Så jag packade flickebarnet i vagnen och lurade med mig Svante på äventyr. 
 

Han var ju supernöjd över att vi gick över denna bron två gånger. Och att vi klarade oss från trollet! Han är så inne i bockarna bruse för tillfället, förmodligen kör dom mycket om dom på förskolan just nu. Men han sjunger bockarna bruse, han pratar bockarna bruse. När vi är på lekplatsen och det finns något som kan liknas vid en bro så ska man stå under och vara trollet medans han trippar över tre gånger som bockarna bruse. 

Svante ville först att vi skulle ta bilen för han ville sova (BIG NONO!) så jag lockade med bron och äventyr.
 
 
Sen är det ju så fint ute när det har kommit snö och solen lyser. Man tankar som energi, säger jag och funderar på att sova även fast klockan bara är 20. Det gick ju dock inte så snabbt, så det lär ju inte räknas som ett direkt träningspass. Det tog ca en timme att gå 3km. Värre än att gå med en hund.

Nä men så vi gick över, hämtade böckerna - har inte ens hunnit kolla i dom så jag vet inte exakt vad det är jag har tagit hem - och gick tillbaka hem igen. Sen har dagen bara flugit, jag har inte hunnit så mycket på min göra lista. Det tenderar att komma saker ivägen, som frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällsfika. Sen är det amning och blöjbyten och mentala sammanbrott. Så det är lite svårt att hinna allt det där som man skulle vilja, och/eller behöva. Till exempel om Svantes ärr...... 

Jaja. Men det är en dag imorgon också. Ska kika om det står något om hur man gör på deras hemsida. Sen ska jag snöra isäng Svante. Jag är förvånad att han ens är vaken än, tycker han känts varm och sett lite tärd ut ikväll men .. han härdar på. Jag hoppas att vi inte vaknar upp till vattkoppor imorgon, även om det skulle känna skönt att han hade det som barn så ... passar det inte riktigt in i schemat då vi har MR/CT nästa vecka på Elise. Och då får man inte vara sjuk eftersom hon blir inskriven på en avdelning som är infektionskänslig. Eller själva avdelningen är inte infektionskänslig, utan såklart barnen som vistas på den avdelningen. 

Nånå, nu har postombudet stängt. Så han har nog inte hämtat ut det idag ändå.. Vad är det för en människa som inte hämtar ut paketet typ samtidigt som man får aviseringen. I synnerhet om man bor i samma hus som ombudet, liksom bara behöver ta hissen ner typ ^^ Han måste vara upptagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0