Ett postpaket. Du hade ett jobb.

Jag fick iväg vårt paket till Stockholm igår. Stort som ett åbäke, men vägde ju då dessto mindre. Blev en sån här jobbig kund, hade ju inte gjort klart med adress och sånt hemma för ... jag visste inte hur man gjorde eller vad mitt paket räknades som - vilket ju var tur eftersom det blev mycket billigare än det jag antog att det kanske borde varit. 

Hade skrivit ner namn och adress för att underlätta, eftersom jag hade på känn att det skulle bli lite knöligt. Det var väl inte bättre heller av att det blev på en måndag, då matkassen ska hämtas ut av ungefär halva byn. Så dom var två som hjälpte mig - till en början. En lämnade ut paketen jag skulle hämta, lärde sig litegrann om hur man gör när man skickar paket och hjälpte sedan nästa medan den andra fixade med adresslapp till paketet. 

Det blev varmt. Det blev kö. Det blev stressigt. Jag var den jobbiga kunden som alla fick vänta på. Betalade, fick mina kvitton, köpte en liten pepsi, surrade lite snabbt med hon i kassan om hur vansinnigt jobbig jag var. Gick hem i snömodden. 


När jag kollar igenom papperen nu på morgonen, bara för skojs skull, så inser jag att han har skrivit fel. Han har stavat fel på efternamnet, trots min lapp - RÄTTSTAVAD - och trots att vi delar samma efternamn. Han har alltså skrivit rätt på avsändare - som inte är så viktigt - men stavat brorsans efternamn med nd. Trots min lapp. Himmel så irriterande. Jag blir sur på mig själv också för att jag inte kollade redan när jag var kvar hos ombudet. Jag blir sur på mig själv för att jag inte förtydligade, men samtidigt kan man väl inte bli mer tydlig än med en lapp där adressen står. Eller? Man vill ju inte idiotförklara den som står där genom att säga, "visst ser du att det är NN i efternamnet, och inte ND? 

När jag nämnde det för Roger igår så sa han att jag inte ska oroa mig, han kommer få ut paketet ändå."Jag har då fått hämta ut felstavade paket". Ja, fast det är väl kanske någon slags skillnad på att bo i en by där alla på ICA känner igen en och att bo i Stockholm. Tänker jag.
När jag googlar så står det att dom är jävligt anala gällande rättstavade namn. Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Vad gör man? Vad kan man göra? Är det troligt att det finns en chans att han får ut sitt paket - postpaket - utan att ID och namnet på paketet stämmer 100%. Kan jag maila mitt kvitto och lösa det så? Eller ska jag behöva vara den här jobbiga kunden, igen, och ringa till Postnord och eventuellt få det ändrat. Jag vet inte. Men det känns fruktansvärt jobbigt om han ska behöva bråka för att få ut sitt paket, att han ska gå dit i onödan för att han inte får ut sitt paket. Han vet ju faktiskt inte ens att det är ett paket påväg... 

Får luska i det där sen, nu måste jag fixa i ordning barnen. Elise ska på BVC för veckans längd och vikt, samt också få sina första vaccinsprutor. Hon blev ju tre månader igår. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0