Kvällsryck

Idag har jag inte gjort någonting. Fram tills klockan typ blev halv fyra, då jag bestämde mig för att allt skulle göras. Inte på en gång, men... 
Middagen (ingen lyxmiddag direkt) stod på bordet klockan 16. Före det hade jag gjort mig i ordning (krävs inte mycket direkt, hela+rena kläder och tvätta bort dreglet). Hann äta min mat innan Roger kom hem, väckte upp lillan och bytte hennes blöja och sånt där. När Roger kom hem bad jag honom klä på henne ytterkläderna, medan jag stuvade in chassit till vagnen i bilen. Jag hade ett mission, och Roger hade ändå tänkt ta med Svante ut i pulkbacken efter middagen. 

Så jag drog in till Maxi, dels för att hämta ut min julklapp men även för att handla lite kompletterande saker till julbordet. Mest fisk. Bara fisk, när jag tänker efter. Och godsaker. Jag bestämde att det var smidigare och mindre stressigt för mig att åka in såhär med ETT barn än att åka imorgonbitti och ha med mig båda. Svante har blivit så sjukt jobbig att ha med sig på affär. Eller överhuvudtaget. Så busig unge att jag fattar inte vart allt bus kommer ifrån. 

Iallafall. Handlade lite lätt på Maxi, åkte hem. Matade lillan, eftersom jag tog henne direkt från sängen till bilen och vidare på upptäcksfärd på Maxi så hann hon inte direkt äta där innan vi for. Sedan hon somnade för kvällen, typ 20:00 nångång, har jag rejvat på med diverse saker. Kanske inte 100% full fräs framåt, men smådolat lite. Ja, 40 minuter gick väl åt till att prata med mamma i telefonen också - utan att göra något annat. Det är så man tar tillvara på tiden. Det blev mest så för att jag inte hade några fickor på kläderna, så lite jobbigt och svårt att göra något ändå när man måste hålla telefonen helatiden. 

Men jag har tömt och fyllt diskmaskinen. Torkat av ytorna i köket. Jag har stökat undan i hallen, för där har det sett ut som kaos. Samtidigt har jag kört tvättmaskin efter tvättmaskin eftersom korgarna var full och snart är det jul. Bra att vara klädd i något som ser lite bättre ut än luffare. Just nu kör jag torktumlaren som jag ska tömma imorgonbitti, samtidigt som jag kör tvättmaskinen med grejer som ska in i torktumlaren imorgonbitti. Jag har plockat bort massa grejer som har legat på och kring köksbordet. Jag har stoppat undan massa tomma kartonger. Jag har i princip gjort allt som jag haft på min attgöralista dom senaste två veckorna. Förutom skriva ut journaler. Nope, det har jag inte gjort. 

Möjligt att jag tar tag i det i mellandagarna, när både jag och Roger är lediga. Kanske. Vi får se helt enkelt. Jag har iallfall skickat in om Svantes ögonbryn, och fick till svar att vi ska skicka kompletterande uppgifter. T ex uppgifter / en bild på hur stort ärret är exakt. 
Det blir ju lätt. Det är illa nog att bara få honom att sitta still till en bild. Att få honom att sitta still samtidigt som man mäter hans ärr och ta kort på det.... Ja det kommer vi nog behöva vara minst, MINST, två vuxna till. Sen ville dom ha kontouppgifter till ett konto som står i Svantes namn och "av säkerhets- och sekretesskäl är det nog bäst om ni ringer in det ... ". Yadayada. Det går framåt iallafall. 

Menmen, nu tänkte jag vika in årorna för kvällen. Klockan är snart midnatt och mina avsikter var att försöka komma mig upp ungefär samtidigt som min käre sambo för att fortsätta mitt stökande, så man kanske inte behöver stöka så mycket i mellandagarna tänker jag. Samtidigt tänker jag att jag borde fortsätta mitt stökande tills ilet dör av, för imorgon vet man ju inte alls vilket humör jag är på. Imorgon kanske jag inte alls känner för att städa eller plocka bort grejer. 
Det känns ändå bra att ha fått bort det värsta kaoset. Nu är det egentligen mest dammsuga, dammtorka och sånt skit kvar. Och det är ju inte så himla sjyrre att rocka igång dammsugaren den här tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0