Måste och måste, det finns väl bara två måsten i livet

Just nu känns det som att man har väldigt många "måsten" som man inte riktigt hinner med, eller kanske snarare inte orkar ta itu med. . . 

Städningen har hamnat lite på efterkälken. Det är klart vi dammsuger när det behövs, men den här dammtorkningen och sådär har hamnat på efterkälken. Sen känns det lite som att oavsett hur mycket jag plockar undan så kommer det bara fram nya saker, mer saker. Jag fattar inte hur det kan vara så. 

Idag hade jag tänkt försöka ta itu med några saker iallafall, vi får väl se hur det går med det. Vissa saker är det ju dessutom en tidsgräns på, och bra om man får gjort så snart som möjligt. Till exempel att skicka in till förskolans försäkringsbolag om Svantes ärr ovanför ögat. Det anmäldes för ett år sedan, och ska man försöka få ut någon ersättning så bör man väl försöka skicka in snart då . . . Jag tror jag skrev om det i ett tidigare inlägg, att jag inte tror att vi kommer att få ut något för det dock då det förmodligen inte kommer att anses som tillräckligt vanprydande - trots att det sitter i ansiktet. Det är väl lite därför - för att jag inte tror vi kommer att få nåt för det - som det känns extra motigt att göra det. Men skickar man inte in något så kommer man ju absolut inte få något. Så jag ska försöka ta tag i det, men det är ju det här också att det är svårt att få vår unge herr att sitta still nog länge för att få en bra bild på det. Sen vet jag inte riktigt heller hur man .. gör. Skickar man på posten? Via mail? Ska man skriva en liten trudelutt också? (Nåja inte en trudelutt kanske). 

Jag har dessutom ett mission att packa ihop några julklappar i något slags paket som ska skickas söderut. Och det tar också emot, mest för att jag inte riktigt vet hur man gör när man skickar paket för jag har aldrig gjort det. Det kan ju inte vara alltför svårt, men läser man på postnords hemsida så står det att man ska förpacka väl. Mmhmm... hur väl är väl? Jag har lite bubbelplast hemma som Roger fick i ett paket han beställde. Sen får jag väl fylla det till bredden med tidningspapper, eller så. 

Sen väntar jag ju svar på mailen också. Dels från jobbet angående hur man räknar på inkomst, eller kanske snarare vilka datum jag ska ange. Från vilket datum lönen började gälla tror jag att jag har koll på, men jag har ingen aning om när lönen förhandlades fram. Varför nu försäkringskassan behöver veta när den förhandlades, dom borde ju bara behöva veta från när lönen började gälla... kan jag tycka. 

Ska försöka slå in julklapparna också, men det måste ju nästan göras när Svante sover. 
Har även byggt ett mindre berg av papper bredvid datorn som skulle behöva hitta in i respektive pärm. Har ett mindre berg tvätt också, som ska tvättas. Sen har jag ett berg med tvättad tvätt också som ska vikas. 

Jag har inte plockat fram några adventsstakar än heller, och är i valet och kvalet om jag ska idas plocka fram en julgran och pynta. Skulle behöva plocka fram Svantes gamla barnkläder också och sortera ut det jag vill ha kvar / det som ska tvättas och sälja det som ska säljas. Så man ligger i framkant på något område iallafall. 

Nåväl. Vi får väl se vad jag hinner och orkar. Jag ska skriva en to-do lista. Det brukar få mig en aning mer motiverad att göra något. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0