Svårt att få något gjort.

För husfridens skull låter jag min käre son sitta med min mobil. Ett dåligt drag från första början, att låta honom ha min telefon alltså. När den var ny var det ett big nono, men någonstans efter vägen har det ändå blivit så att han har fått ha den enstaka gånger och sen har det eskalerat. I synnerhet när vi har besökt vården och man vill att han ska sitta still. 
Sen tror jag också att det har blivit värre sedan dom infört mer digitalt i förskolan. Han kan fan mer än jag. 

Iallafall, jättesvårt att få något gjort när man behöver telefonen för att logga in på diverse ställen. Typ, banken för att betala en räkning. 1177, om man ska ta sig i kragen och bara skriva ut journalerna. Jag har ju min lilla dagliga att-göra-lista. Många punkter flyttas bara med från dag till dag. 

Än så länge idag har jag stoppat in papperen som hopat sig i pärmar. Så himla skönt att jag strukturerade upp pärmarna innan förlossningen. Nu har också Elise fått en egen pärm, precis som Svante fick en egen då han fötts. Det sitter ju inte jättemånga papper däri, men det fylls på allt eftersom. 

Har rensat bort lite onödiga häften också. Lite lönt att spara på information om hur förlossning går till och hur man kommer igång med amningen. 


Nåväl, jag har andra saker på min lilla lista som jag kan beta av som inte kräver inloggning av bank-id. Till exempel kan jag ju gå och städa köket. Kopiera Elises fotavtryck som väl också så småningom ska bli avbildat på morfars arm. Packa Svantes övernattningsväska då det imorgon kommer bli lite tight om tid. Packa min och Elises övernattningsväska om utifall att det är så att det blivit något slags missförstånd och vi faktiskt ska sova över på sjukhuset imorgon. Ett annat mål för dagen är att försöka få ihop något som ska likna ett julkort idag också. Brukar vara nog så svårt att bara arrangera Svante, så hur det här ska gå med två barn blir ju intressant att se. . Tiden går ju så jävla fort, i slutet av den här veckan ska det skickas och jag vet av tidigare erfarenhet att jag brukar få jävlas en hel del för att få till det bra.

Nä, bäst att ta sig för att göra nåt, snart vaknar tösen och då försvinner väl en timme där också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0