Tiden går fort när man knappt ens hinner äta

Jag förstår inte riktigt var veckorna och dagarna tar vägen. Att halva denna veckan snart redan passerat är ju helt sjukt och att det här året är över om ca 12 dagar... it blows my mind. Vad hände liksom, för jag har ingen aning.


I måndagskväll gick jag "korta" postrundan, jag har satt som mål att försöka komma ut på promenad 4 gånger på en vecka. Det är liksom inte orimligt. Dom senaste 8 veckorna har jag klarat det en gång, så med vår vardag som den varit i höst verkar det ju inte ha varit rimligt. Det behöver ju liksom inte vara långa promenader heller, och två promenader på en dag räknas också. Eller alltså, det räknas som två gånger. Som sig bör. I början (mitten?) av hösten så funkade det ju bra, jag lämnade Svante på förskolan också gick jag en sväng runt byn. Dom senaste veckorna har ju Svante dock inte varit på förskolan, på grund av att vi skulle på sjukhuset förra veckan. Mest bara av säkerhetsskäl för välmåeendet. Eftersom vi skulle bli inskrivna på Barn3, där barn med lite halvrisigt immunförsvar vistas, så höll jag honom hemma i förhoppning om att han skulle hålla sig frisk. Och det gjorde han. Vi avverkade en förkylning för ca 2 veckor sedan, men inget värre än så. 

Att gå ut och gå MED Svante ger inte så mycket ur motionssynpunkt. Det är klart att pulsen går upp emellanåt ändå, men man skulle lika gärna kunna lägga sig på marken och åla fram som en mask. Ungefär i den hastigheten går det. Gick ju och hämtade några böcker för någon vecka sedan (det skrev jag ju om) (har fortfarande inte kollat vad det är för slags böcker det är) och det tog ju .. var det strax under en timme(?) att gå 3 kilometer. Och den gången var han ändå hyffsat snabb. 

Iallafall, stickspår. I måndagskväll gick jag "korta" postrundan, delade ut julkorten som bara skulle ut inom byn på den här sidan av ån. Pratade samtidigt med mamma i telefon och var väl ute i ca 30 minuter med en avslutande handling på ICA då det behövdes mer havregryn och sylt och aftershave, tydligen. Fick sms om att jag skulle skynda mig hem, att Elise hade skrikit konstant sen jag for och att min käre höll på bryta ihop. 30 minuter. Jaja. 

I går, tisdag, lämnade jag Svante på förskolan och tog "långa" postrundan. Den blev lång, trots att det bara var 2 kort kvar att lämna och jag tog närmast möjliga väg på båda. Men att ta sig fram i oplogan blötsnö med barnvagn är inte det enklaste vill jag påstå, även om framhjulen är låsbara. 6 km avverkade jag, för två kort. Ett i brevlådan hos Rogers ena farbror, och ett i - vad jag hoppas var - brevlådan hos Rogers andra farbror. 6km, blötsnö / snömodd. 90 minuter... Tungt som faan. 
Sen blev det bara att hämta hem Svante och alla kläder eftersom jullovet påbörjats idag och han är välkommen tillbaka på dagisjobbet när jullovet är över, den 9:e januari om jag inte minns galet. Blev ju en lite tokig höst för Svante på förskolan den här hösten. Han har ju varit borta ganska mycket pga Elise. Just nu tror jag dock inte han har något emot det, eftersom han bästevänkompis är i Thailand, tills i slutet av februari? Tre månader skulle dom vara borta. Tur Svante har förmågan att leka med dom andra barnen också. Inklusive tjejerna. Det är bara en han har lite svårt med, för hon är elak. Och det pratar han väldigt mycket om. 

Och då blir man lite fundersam om det är samma gång han pratar om, om och om igen eller om hon verkligen är så elak som han säger. Det kan ju vara lite svårt att avgöra sanningshalten alla gånger. 

Och påtal om post, så har vi denna vecka inte fått någon post. Jag har fått det som delas ut på söndagkvällar, men jag har inte fått någon måndagsreklam, jag har inte fått några brev. INGA JULKORT! (Skämt åsido)(Eller?) Nä, men alltså. Reklamen! Var är reklamen!? Det är inte rimligt att jag ska få coopreklamen men ingen reklam för nåt annat. Inget maxiblad, inget sävarblad. Inte ens täfteåbladet, trots att jag inte riktigt vet varför jag får täfteå också för jag har aldrig i mitt liv handlat där.

Och lönevecka, veckan innan jul. Jag borde drunkna i reklamblad. Jag är lite sugen på att skriva i Sävargruppen på facebook om det bara är vi som inte fått posten, men samtidigt vill jag inte vara den personen. Och jo, jag vet att jag kan läsa reklambladen (iallafall ICA´s) på the WWW, men det handlar om principer. Jag har ingenstans avsagt mig reklamen, då ska jag banne mig ha reklamen! Nä, men man börjar ju fundera på om ifall reklamen fattas, fattas det då också annan post? Ska bli spännande att se om det kommer någon post idag, kommer det inget idag så kanske jag ska överväga att vara den personen som skriver i facebookgruppen. Eller så kanske jag vänder mig direkt till postnord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0