Ett evigt mailande

Jag är ju en person som minst av allt vill vara till besvär. Jag vill inte vara en jobbig kund, eller liksom fråga om onödiga saker. 

Men nu har jag väntat på mitt jäkla paket från Twistshake i 17 dagar. Jag gick in på deras hemsida för att kolla en annan sak, och upptäckte att det står att "vi skickar din order inom 24h". Så nu har jag dragit iväg ett halvbittert mail där jag efterfrågar mina grejer, då jag fått både bekräftelse och faktura men inga varor. Det sticker ju extra mycket i ögonen då det kommer typ 3 gånger per dag att "passa på att beställa, vi har 60% rabatt!" via mail och sms. Sjukt störigt. Men nu har jag som sagt dragit iväg ett litet mail, får se om jag får något svar eller vad som händer. 

Jag har också varit jobbig med jobbet och efterfrågat lite uppgifter för att kunna uppdatera min inkomst på försäkringskassan. Den är typ inte uppdaterad sedan Svante väntades... 

På tal om försäkringskassan så mailade jag också och frågade vad som egentligen gällde när barnet blir inlagt efter förlossning och hur många dagar jag egentligen har rätt att ta ut som vab när jag inte skulle ha jobbat. Jag följde ju bara deras formulär pga behövde pengar och hade inte tid att vänta på svar. Japp, kris. Men jag har visst rätt till 7dagar / vecka - som fött barnet - och skulle enligt den som svara de bara behöva göra en ny ansökan. 

Jag mår förresten både fysiskt och psykiskt dåligt varje gång jag ska göra något på deras hemsida. Dom är så luddiga i vad det är för uppgifter man ska lämna och i slutet så har dom en ruta - för den som inte vet - där man ska klicka i att man har "förstått att det är straffbart att lämna felaktiga uppgifter". Just den biten är väldigt påfrestade för psyket, för man vet aldrig hur hård dom är om man har råkat skriva något fel eller att man uppfattat något fel. 
Oftast mår jag bara psykiskt dåligt av deras hemsida. Men igår så slog det fysiskt också, jag fick typ hjärtklappning och svårt att andas på riktigt. Jag har flera förslag på hur dom skulle kunna göra sin hemsida bättre. Eller inte hur, men ... vad som saknas. 
 
 
Jag har dock inte, fortfarande, tagit itu med journalerna. Det kanske blir sen. Ska skriva till försäkringsbolaget som dagis har också om ärret han drog på sig före jul förra året. Jag är ytterst tveksam till att vi får någon ersättning - i något av fallen - och det är väl just därför jag drar mig för att göra det. . . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0