Lite knöligt system

Idag har vi rivit av ett besök hos BVC. Vi hänger ju där en gång i veckan förvisso, så det är ju inte jättekonstigt. 9 veckor och 2 dagar har tösen hunnit bli, och vuxit på sig har hon gjort så tillväxten är det inget fel på iallafall. 6040g och 60,5 cm lång. Stora tjejen! De senaste veckorna har hon ökat ungefär 250-300g i veckan. Tycker att det borde plana ut snart. . . 
Efter att vi var klar på BVC knallade vi hem igen, tösen somnade i vagnen ca 200 meter hemifrån och jag hann ringa till handels och ändra inkomstuppgifterna... något jag tydligen hade kunnat göra själv, via nätet.. på mina sidor. Nåväl. Jag överlevde telefonsamtalet. 

Nu återstår bara jakten på journaler. Tydligen är det så jäkla knepigt att man måste vända sig till varje enskild mottagning för att få ut journalen. Så om man av någon anledning, till exempel nyfiken, skulle vilja läsa HELA sin journal så får man det ju jävligt tufft alltså. . . Nåväl, nåväl. 

När jag var påväg hem från BVC passerar jag Öppna förskolan också. Jag övervägde en mikrosekund att gå in eftersom klockan ändå bara var typ 9.30 men tanken övergav mig hastigt när jag insåg att det stod alldeles för många barnvagnar utanför. Min fobiska sida slog till igen. Jag kände mig inte alls redo. Kanske imorgon. Lämna Svante på dagisjobbet och sen traska vidare och komma dit tidigare. Kanske. Vi får se. Det blir ju mer för min egen sociala bits skull, eftersom Elise ännu bara ligger. Sover, bajsar och äter. Ungefär. Precis som livet ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0