Ni har väl inte missat att det är black week, weekend, friday, hour.

Ja, man skulle ju nästan kunna tro att det var black friday i veckan eller sådär. Redan förra veckan börjades det med "pre" black week, det är black week. Black friday. Black weekend. Billigtbilligt, kom och köööööp! HYSTERI! 

Visst det är bra när det är saker man faktiskt behöver. Men man lockas ju i mångt och mycket att köpa saker man förmodligen inte skulle köpt annars. Från Mio fick jag tex att dom har rabatt på en sån där fjäderflufflampa som jag tyker är jättefin, men .. var ska man hysa in den liksom. Vi har ju taklampor överallt. Så det bör ju klassas som ett onödigt köp, i synnerhet om man inte har lika mycket som man brukar. 

En annan sak jag funderat på är en åkpåse. Jag skulle hemskt gärna vilja ha en sån fluffig åkpåse - typ bästitest elodie details. Skitfina. Men jag har ju liksom en åkpåse redan, med lammskinn som vi fick när Svante föddes. Den är dock ganska liten, och kommer förmodligen bara kunna användas denna vinter i liggdelen. Den jag suktar efter är typ 30cm längre, och man kan plocka av locket vilket är praktiskt när man ska gå inomhus i typ affärer. 
Sen slår den där förnuftiga sidan i mig till. Svante överlevde ju, med filtar och overaller. Och hur ofta går man länge ute och sen länge inne - aldrig när man bor i Sävar! Åker man till Avion t ex så är man ju så oerhört kort tid ute. Så nä, det blir nog ingen sån. Dom kostar ju dessutom uppemot tusenlappen så atteee...
Nä.

Grejen jag ville gnälla på mest var väl egentligen den här strida strömmen av mail och sms. Lekmer skickar ett per dag - minst - med "dagens deals". Alla egentligen som man nån gång haft något att göra med + några till. Här på datorn står det att jag har 35 olästa. Och då rensade jag ändå mailen typ igår. Sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0