Om en månad är julen över

Följt av black week, weekend, friday hoooray yay kommer cyber monday. Och ytterligare ett ton reklam och ca en babbiljar mail. Jag har, ännu, stått emot frestelsen att införskaffa en åkpåse. Begäret blev dock inte mindre när jag igår fick syn på Svantes kusin´s åkpåse. Den åkpåsen är av annan modell, men som jag förstått - lika stor. Och den var stor, Svante skulle typ rymmas i den om han fortfarande åkte vagn. 

Nåväl, nåväl. Jag får väl suga på karamellen ett tag till. Jag sa till Roger att det var en typ sån jag ville ha och han verkade ju inte helt anti iallafall. Men just nu känns det inte prioriterat kanske. Får hoppas att dom fortsätter vara billiga nån gång emellanåt. 


Annars i helgen har jag varit en heldag och shoppat med mamma på lördagen. Pengarna flödade, men det känns ändå som att det inte riktigt gjorde det heller. Det blev inte så mycket "onödigt" så att säga. Nästan klar med alla julklappar. Har kvar till kusinerna på Rogers sida och sen måste man väl kanske köpa något till Elise också - nåt litet. Samtidigt känns det ju fruktansvärt onödigt, då hon absolut inte kommer minnas nåt. Och ju kanske inte behöver så mycket heller mer än närhet och kärlek just nu.

ELLER så räknar jag ut hur mycket vi lagt på Svantes julklappar och köper en åkpåse för samma summa. Nä, men vi får väl se. Det enda jag har kvar till Svante är väl typ att köpa nån leksak som han önskar sig (har än så länge bara blivit pedagogiska leksaker). Men det är ju kanske tråkigt att inte få nåt som man uttalat önskat sig ^ Eventuellt att han ska få en film också (disney, såklart), med lite snarra. Vet att en pyjamas kommer från annat håll - så det kanske blir toppen att han får smyga på sig pyjamasen, se en film och käka lite skumtomtar (favoriten) på julaftonskvällen.. 



Jag väntar på några paket också. Dels har jag beställt från Twistshake när det var 40% rabatt (såklart gick det bara en vecka innan det blev 55%). Det är 2 veckor sedan jag beställde och jag har fortfarande inte fått något... Sen beställde jag två böcker som jag ville ha, men som inte fanns, när vi shoppade i lördags. Var ju inte så konstigt att jag inte hittade boken jag sökte då den bara fanns online tydligen. Slöseri med tid. När ska bokaffärer kategorisera sina böcker i bokstavsordning förresten? Jag visste ju att det var en roman jag sökte, men sen måste man leta igenom alla böcker för dom står bara hullerombuller. Osmidigt. Undrar hur fan personalen hittar. 
Sen beställde jag ett suuperfint fia med knuff också, där pjäserna är mammutar och fåglar. Jag vart kär i den, och kände bara att jag måste ha den. Så det blir ju spännande att se vilket av paketen som kommer först, samt hur arg brevbäraren blir när paketet inte går ner i brevlådan... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0