Stress, ångest, lite lätt jobbigt

Ny vecka. Nya möjligheter. Det är ju lite märkligt ändå att man ser måndagar som en slags omstart. 

Igår hade jag svårt att somna på grund av alldeles för många tankar som snurrade i huvudet. Det blev som bara överväldigande allting. Alla måsten och borden också vidare. 

Jag har fortfarande inte tagit itu med det här om journalerna. Jag tänker dels att jag borde kunna skriva ut dom själv på 1177. Men jag tänker samtidigt att det kanske är smidigare att få det utskrivet av vården, alltså att journalen flyter bättre. På 1177 så får man ju bara upp de olika vårdpunkterna i en lång lista, och sen får man klicka på varje enskild för att se vad allt är eller handlar om. Det kommer ju bli sjuuukt mycket papper. 

Samtidigt så om ser likadant ut om vården skriver ut så spelar det ju ingen roll. Men jag tänker att dom kanske har ett annat system som visar upp det bättre. 

Så är det ju den här lilla detaljen, det här att det kostar. Om jag ber vården skriva ut mina journaler så kostar det typ ca 200 för dom första 10 kopiorna och därefter 2kr per kopia. Hur vet man hur många kopior det blir? Och det är ju inte bara mina journaler, det är ju lilltjoppans också och hennes journal är ju bra nog mycket fetare än min trots att jag levt 28 år längre. Ja herregud. 

Sen måste vi (min käre sambo) fixa forden så den kan besiktas innan månadsskiftet. Det är förvisso bara några lampor som måste bytas, men ändå. 
Också är det ju det här med julklappar. Jag brukar aldrig vara ute i tid med julklappar, men eftersom att bror inte kommer hem i jul så känner jag att man iallafall kanske ska skicka ner en julklapp till brorsonen. Och det bör man ju i så fall göra före jul, logiskt nog. 

Ja det var många saker som varvade min stackars lilla hjärna igår. Mycket som handlade om pengar, faktiskt. Nä, man ska väl inte påstå att vi har det dåligt ställt. Men vi har det ju betydligt knaggligare än normalt, då man ju faktiskt inte blir särskilt rik av att båda två hade tillfällig föräldrapenning i fyra veckor. Följt av två veckor då båda hade föräldrapenning.

Jag somnade med lite ångest igår kan man kanske säga. Det känns betydligt bättre idag, men nu efter att jag har gått igenom sakerna igen i det här inlägget så börjar stressen smyga sig på igen. Ajaj. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0