10år sedan

Lugnt och skönt här hemma en stund idag, då Svante är på förskolan och jag inte har något annat för mig. Elise somnade i vagnen under den korta promenaden efter lämning så just nu väntar jag typ bara på att hon ska vakna. 

Förra veckan fick jag inte ihop 4 promenader, men till mitt försvar så var det faktiskt fruktansvärt kallt hela helgen, det var inte många timmar det var varmare än -20. Jag hoppas på lite mildare väder i veckan så kanske jag kan ta 5 promenader för att kompensera upp. Det känns ju faktiskt inte jätteschysst att snöra ner tösen i vagnen och dra ut henne då det är så kallt. Och jag har inga direkt ordentliga vinterkläder, konstigt nog, trots att man bor i norrland. 

Insåg att i lördags var det 10-års jubileum för min kassa axel också. 10 år sedan jag trampade snett på löpbandet och flög. Jag kan inte fatta det, att det i sommar är 10år sedan jag gick ut gymnasiet. Vad tiden går fort ändå. Det är ändå inte förrän nyligen jag gick in på 1177 av nyfikenhet för att läsa vad det egentligen stod om min olycka i journalen. Väldigt många fancy words, så det är ju inte tänkt att man ska förstå vad som står om man inte är liksom utbildad. Samtidigt skulle nog journalen bli så mycket mer textrik om dom skulle vara tvungen att skriva så alla förstod.
Men det är ganska intressant att läsa iallafall, och det finns ju google så man kan reda ut begreppen man inte riktigt har koll på. Jag minns ju dock det mesta som om det var igår, trots att jag fick lustgas, morfin och stesolid. Här snålades det inte. Jag hade inte koll på dock att jag fick en fraktur också som följd. 

Opp, nu är tösen vaken, måste gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0