4 månader

 
Idag är lilltjoppan 4 månader, och därmed inte så himla liten längre. Hon följer sina egna kurvor på BVC och ligger 1,5 - 2 steg över "normalt". Vem som nu bestämmer vad som är normalt. Det är, vad jag hört, mer normalt att inte vara normal. Alltså att det man fastslagit som "norm" inte är jättevanligt. Fattar ni vad jag menar? Jag testar igen. Med hypotetisk statistik, för jag har inga siffror och det här är ju bara något jag hört. Och det låter ganska logiskt. För mig iallafall. Låtsas att det föds 5 barn. 2 av dom barnen föds "inom normen". 1 av barnen är mindre, och 2 barn är större. Alltså är det fler som föds utanför normen. Nä nu blev till och med jag förvirrad. 

Huvudsaken är att dom följer sin egen kurva. Stora föräldrar brukar resultera i stora barn. Eftersom både jag och Roger är både längre och bredare så är det naturligt att våra barn blir längre och bredare. Två "korta" föräldrar genererar i regel något kortare barn, osv osv. Ja - ni är ju inte dumma i huvudet ni som läser (tror och framför allt antar jag eftersom jag inte har full koll på vilka min trogna lilla skara är) så det här har ni självklart koll på.  


Idag var planen att vi skulle träffa neurokirurgen för svar på MR-röntgen vi gjorde på självaste Luciadagen, men dom ringde tidigt i morse och talade om att han vi skulle träffa var sjuk och "vi skickar en kallelse eller hör av oss när vi vet när nästa tid kan tänkas bli". Jahapp. 
Det är ju en nackdel med att ha väckarklocka i samma signal som ringsignal såna här gånger. För jag tystade bara bort samtalet första gången. Sen började jag undra vad fasen larmet börjat ringa på en så udda tid för (typ 7.18 eller sådär) och då eh, insåg jag ju att jag tystat ett samtal från VLL. Men, jag hann harkla upp mig och ta på mig linser och sådär innan dom ringde igen. Jag hade lite lätt redan listat ut vad dom skulle säga. Det är ju trots allt sjukdomstider nu, och lär väl vara extra påtagligt för dom som faktiskt jobbar på sjukhus dit sjuka går. Även om dom inte alltid behöver. 

Och. Det var på sätt och vis tur, för Roger behövde rycka ut och jobba - oväntat - en sväng. 

Berättade jag förresten vad vi gjorde igår? Vi åkte iväg och köpte något helt ologiskt med tanke på omständigheterna, men samtidigt är det något man verkligen borde ha. Särskilt om man ska anses vara vuxen. Mmm.. Vi kan suga på den karamellen ett tag, för nu måste jag kila. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0