Går igenom garderoben och kanske kommer hitta Narnia. Vi får se.

Har kört ett race nu på förmiddagen och rensat / omstrukturerat i garderoben. Jag har fortfarande på tok för mycket kläder (höll på skriva skit, men kläder är ju faktiskt .. nödvändigt). Har fått ner antalet hängande kläder från ca 80 till ... *trumvirvel* ... 44. Men där inräknat är ju faktiskt också koftor, som man - om man inte är jättekonstig - har över andra kläder. När det är apkallt. Som idag. 

Så det börjar ju ändå ta sig, smått. Jag tänker att jag får överväga kläder under tidens gång, och kanske göra en ny rensning igen om några veckor / månader. Det är ju lite knepigt med dom här rackarns årstiderna. 
Jag har inte tagit hela garderoben än, jag har kvar den nedre delen i garderoben där jag logiskt nog lagt det man har på sig på nedre delen. Sockar, underkläder och byxor. Usch, dessa byxor. Men det känns hyffsat befriande att göra sig av med kläder, och jag hoppas verkligen att jag inte kommer ångra mig. Vissa plagg har jag stått och vägt fram och tillbaka för att sen slänga i högen för bortskänkes. 

När Roger kom hem på lunch undrade han vad fasen jag höll på med. Också sa jag att jag tyckte att han borde göra likadant på sin sida. T ex finns det en piké t-shirt som är randig i olika blånyanser. Inte riktigt det han brukar ha på sig, så att säga. Men vem är jag att avgöra vad han ska ha kvar i sin garderob, men tänker att om jag gör min sida snygg och prydlig kanske han blir inspirerad? 

Jag hittade många tröjor som jag typ hade glömt bort. Också tröjor som jag hängt fast vid hårt pga älskade en gång i tiden. Så nu har jag försökt rensa bort alla sentimentala tankar och tänka logiskt. Där fanns t ex en skjorta, tunn och fin och fräsch pga knappt använd. Inköpt för ca .. 15(?)år sedan (nåja 10+ iaf) på H&M i centrala Skellefteå.. Troligt att jag kommer ha på mig den. Eller ens få på mig den som "kofta". 
En stickad(!) t-shirt. Känns ju jättelogiskt, känns verkligen som att man får ut det mesta ur plagget. Men jag vet att jag älskade den en gång i tiden och det är väl därför jag har sparat den. 

En t-shirt som jag hade mycket svårt att släppa var ju den med texten "Ful är du men mig skrämmer du inte". Jag älskar den, jag älskar texten. Men jag kan inte ha på mig den, dels för att den är för liten och dels för att det inte stämmer haha! Allt skrämmer mig. Har jättemånga fina minnen med den där t-shirten, men den får leva vidare med mig i minnet istället för att ta upp plats i garderoben. Den är ju också .. minst 13 år gammal. För jag vet att jag hade på mig den första året i gymnasiet, när jag var inneboende hos en familj på Mariehem. Det var 2006. Den existerar på bild, så den är förevigad så att säga men för tillfället hittar jag ingen. Den är väl på det andra åbäket som ska föreställa en laptop. . .

Nu är det nog dags för lunch. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0