Lite äckligt är det faktiskt.

Jag gick av ren nyfikenhet in i vår garderob häromdagen och räknade hur många tröjor jag hade hängandes där då. Alltså bara den sidan där jag hänger mina tröjor. Inte den sidan där jag har byxor och linnen och andra tröjor som jag anser inte behöver hängas. Eller den andra garderoben, där jag har klänningar lite "finare" kläder. 

Och jag är medveten om att jag har mycket kläder. Väl medveten om att jag kanske håller mig fast vid klädesplagg som jag eventuellt kanske borde ha gett bort och/eller slängt för länge sen. Men jag trodde faktiskt inte att det var såhär illa, det gjorde jag inte. 

Hängandes, har jag för närvarande, 75 (!) tröjor. Ska man räkna med dom jag förmodligen har i tvätten och sådär så kan vi nog utan att överdriva - snarare underdriva - säga att jag har 80 tröjor. Det innebär alltså att om jag skulle ha varje tröja i en dag så skulle jag använda en tröja ca3 ggr per år. 


Alltså det är ju äckligt. På riktigt. Och då har jag ju ganska nyligt gjort en utrensning. Och samtidigt när jag står där och kollar på dom här 75 tröjorna så kan jag ändå inte urskilja någon särskild kandidat som jag inte direkt använder, som är liksom självklar att göra mig av med. Men jag använder ju inte alla dom här tröjorna, så varför är det så svårt att bara kunna se att "nä, men den här tröjan har jag faktiskt inte haft på väldigt, väldigt länge", eller "den här tröjan har jag faktiskt aldrig riktigt gillat". Stört beteende, på riktigt. Man blir ju lite illamående när man tänker på hur mycket pengar som "sitter" i dom där kläderna. 

Roger å sin sida, har väl ungefär lika många om inte fler, t-shirts. Främst svarta. "För små" hävdar han dessutom. Men det händer inget när jag säger åt honom att rensa. Det är liksom tre överfulla trådbackar .. bara t-shirts. 


Jag tror att vi får ta oss an ett mission här framöver. Man behöver inte ha 80 tröjor. Inte ens om vissa är för varma att ha på sommaren och vissa för kalla att ha på vintern. 80... på tok för mycket. Allvarligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0