Nytt år

Jo men det förra inlägget blev jag ju som lämna hastigt. Jag kanske ska göra det oftare, så jag inte tråkar ut någon med massa dravel. Nyårsafton kom. Nyårsafton passerade. Nyårsdagen blev och har nu slagit över till årets andra dag. 

Jag hade förberett en lista med ämnen som jag tänkte beta av med start den 1:a, men så verkar det ju faktiskt inte bli. Två av punkterna på den listan är naturligtvis hur året 2018 var och vad jag förväntar mig av 2019. Hör och häpna, för jag har hela 26 punkter på listan. 26 "Huvudrubriker", och under vissa förekommer även upp till 20 underrubriker. Ja ni hör ju. Vi får se om jag kommer att verkställa det här eller om det rinner ut i sanden som mycket annat. 


Nåväl, nåväl. Nyårsafton var väldigt lugn, vi klev upp, klädde på oss och gick ut. Det blåste rövare och snöade så det blev inte så långvarigt. Vi gick två kvarter ungefär för att säga hej till några vänner som hade sedvanlig grillning på kullen bakom deras hus. Kändes som ungefär halva sävar var där, och Svante blev snabbt otålig så det blev ett stopp på ca 5 minuter och vi hann inte ens säga hej till hela familjen heller. Men som sagt, det blåste, snöade och Svante var ruggigt otålig på att få åka skrana, pulka och/eller bob. Så vi drog oss till backen, åkte några vändor innan vi gick hem pga oväder. 

Sen höll vi oss inne resten av dagen. Jag spenderade störredelen av kvällen med Svante framför teven och spelade "Spyro", ett tv-spel som jag kommer ihåg att jag och Chrillos spelade relativt mycket i ungdomens dar, dock som demo. En hel del "aha!" framkommer när man får spela den fullständiga versionen. Grafiken (från 1998) är dock under all kritik. Kan inte påstå att det är behagligt att spela längre stunder, dock så finns det ingen möjlighet att spara så vill man inte spela om allt så får man gott traggla på eller lämna spelet igång. Men då kan man inte använda playstationet till något annat under tiden. 
Svante skulle gå och vila en stund, han erkände att han var trött där kring åtta någongång, men hans vilotid varade ca 3 minuter sen var det full fart igen. Han kämpade på, fick se på raketerna som vi lovat. Ja vi hade givetvis väckt honom om han hade somnat, men han skulle promt vara uppe. Så tolvslaget kom, vi skålade med saft hela familjen och gick sedan och la oss efter en kort kamp med Svante. Han var brutalt trött, och brukar då också bli butalt svår att lägga. Han får ett sånt vansinnigt dåligt humör, både när han är trött och när han är hungrig. Och när han inte får som han vill. 

Jag undrar varifrån han fått det . . . 
 
Det var våran nyårsafton i stora drag. Bara familjen, hemma. Väldigt lugnt, ganska skönt. Och det har spillt över på årets första dag. En kort tur i pulkbacken, lite tv-spel. Barnen sover, så jag funderar på om jag ska försöka ta mig isäng någongång snart. Imorgon, tekniskt sett idag, har vi tid på BVC. Sista "engångiveckan" tiden. Framöver kommer det troligen bli en gång i månaden under en tid, för att sedan glesas ut ju äldre Elise blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0