Lite vårdbesök

Fredag, ännu en vecka till ända. Man kan ju tro att det inte ska spela så stor roll för min del, eftersom jag är ledig för jämnan. Men helg innebär att Roger är ledig och då kanske man kan få något gjort. Om andan skulle smyga sig på. 

I veckan har vi varit på BVC, tjejen har snart återfått allt hull hon tappade under sina tre kräkveckor fram till operationen. I måndags var vi 20g ifrån vikten hon registrarade gången innan hon började kräkas. Hennes längd och viktkurvor ser ju lite roliga ut, eftersom hon har blivit mätt varje eller varannan vecka i snart 9 månader. Vi behöver snart ett nytt hälsokort. 

I måndags var det förutom längd och vikt även 8-månaderskontroll och hon fick godkänt. Hon hänger med i utvecklingen. Hon har även börjat ljuda lite mer, annars har hon varit en ganska tyst tjej. Men det kanske inte krävs att men lever om så mycket när man har en storebror som talar om precis vad det är man vill. 

Medan Svante var på dagis både tisdag och onsdag så passade den här mamman på att åka till Ikea. Även förra torsdagen var jag där i området, men höll mig till att hastigt utforska Aviondelen i jakt efter glidtussar till dammsugaren bland annat. 
Anledningen till att jag var på ikea i tisdags var för att köpa tavelhyllor, för att pimpa väggarna i sovrummet litegrann. Nu har jag dock börjat tveka på om min första idé kommer att bli så bra, men jag får väl höra med herrn vad han tror när det väl blir dags att sätta upp dom på väggarna. 
På onsdagen så plockade jag på mig några småsaker som jag glömde/inte orkade hämta på tisdagen samt lite oplanerat. Som det ska vara. 

Igår hade vi återbesök hos neurokirurgen, eller överläkaren, och jag hade turen att det gick bra att Svante skulle få kunna vara på dagis en timme förskjutet. Annars hade jag varit tvungen att hämta honom redan efter lunch, och han tycker ju inte att besöken till just neurokirurgen är jättekul. Det brukar ju självklart gå bra, men det brukar kunna vara lite mer påfrestande. 

Vad sa överläkaren, kirurgen, vad jag nu ska kalla honom utan att skriva hans namn? Ja han är ju en herre som inte säger jättemycket, han tyckte det såg bra ut, läkte fint, kurvorna såg bra ut. Vi behöver nog inte gå på BVC en gång i veckan, utan snarare kanske en gång i månaden. Det kommer göras en ny MR-undersökning, som jag uppfattade det om 8 månader, men sen sa han också när hon är 2år. Så jag vet inte om han räknade lite högt att hon är 8 månader, så det borde bli när hon är 2år. Jaja, vi ser ju när vi får en kallelse. 

Sen åkte jag en snabbis förbi maxi för att se om det fanns vällingen som tösen gillar bäst, för den verkar inte längre finnas i den lokala icabutiken. Den kanske aldrig har funnits där, när jag tänker efter. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0