Ett år

Har väl inte hänt jättemycket sedan senast. Finns inte så mycket att skriva om, så en månatalig uppdatering känns nästan lämpligt. Vardagen har kommit tillbaka, det här varmare vädret har stannat kvar ett tag och det är väl först idag det har varit lagomt kyligt för mig och mina stickade tröjor. 

För två veckor sedan gjorde Svante entré för första gången efter sommarlovet. Gissa om han längtat, och tydligen även varit efterlängtad. Bästisen - som går full tid på dagis - hade väl frågat varje dag i åtminstone två veckor om det inte var dags snart för Svante att komma tillbaka. 

I söndags hade vi kalas för Elise, som fyller ett helt år idag. Funkar inte riktigt med kalas mitt i veckan, och igår måndag var det ju jaktpremiär så vi tänkte att det kanske passade bäst att göra bort kalaset innan älgjakten. Sen råkade det bara bli så att det blev på min födelsedag, så även jag fick mig några fina blommor. 29år. Är det nästa år man fyller vuxen? Jag känner mig fortfarande inte vuxen, trots att jag har två barn och hus och lån och hela kalaset. När börjar man känna sig vuxen? Det kanske löser sig när man kommer tillbaka till jobbet och inser att folk födda 2001 jobbar. Då känner man sig lite gammal.
Jag hade dock tänkt köpa en present till mig själv, då jag sett färdigt dom CSIsäsongerna jag hade hemma. Men tydligen så finns inte säsong 14 att köpa vad jag kan finna, varken svensk eller import så jag får väl forever leva i ovisshet eller vända mig till köp och sälj-grupperna på facebook och hoppas att någon tröttnat. Konstigt nog finns säsong 15 att köpa, men vad ger det att ha säsong 15 om man inte har 14. Man kan ju inte hoppa över en säsong ju! Eller?? Lite deppigt är det ju, men det löser sig säkert. Den finns säkert att streama någonstans, men jag skulle ju som vilja ha alla 15 säsonger ... när jag liks redan har de första 13 och det är en av dom bästa serierna jag vet. 
 
 

Nåväl.
Ett helt år. Ett tufft år. Räknade lite på det och kom fram till att vi under det senaste året haft 60 vårdbesök. Och då har jag räknat dom gånger vi varit inlagda som en gång, och totalt har vi varit inlagda i ca 5 veckor. Det blir ett snitt på ungefär 2 vårdbesök per vecka, om jag inte tänker galet. Eller ett vårdbesök ungefär var fjärde dag. 


Min hjärna är inte helt säker, men det låter rätt för tillfället. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0