349 dagar, 16 dagar till godo på ett år ^

Härkade igång laptopen för att se om jag kunde hitta något spännande. Det började bra med att jag inte mindes lösenordet, eller trodde jag iallafall. Det var bara datorn som var dum, för efter att ha provat alla lösenord jag någonsin vet att jag har använt så provade jag det jag tesatde 18 gånger i början och då funkade det helt plötsligt. 

Lyssnar igenom musiken, kollat om det finns några spännande dokument. Fått en uppenbarelse gällande en av säljarna på jobbet som jag måste ta reda på om den är sann. Har chansen redan på torsdag. En av säljarna har alltid varit så himla bekant, men har inte kunnat placera varifrån och har utgått ifrån att det förmodligen är från jobbet ändå än om det inte har känts så. Nu när jag kollat igenom lite gamla skolarbeten och sånt skit så inser jag att jag förmodligen haft henne som "mentor" när jag hade praktik för 13år sedan. 

Svante frågade hur gammal (ung) jag var när jag fick den här datorn. Han är särskilt nyfiken eftersom han hemskt gärna vill ha något skärmrelaterat själv. Fick tänka efter ett tag innan jag kom fram till att jag förmodligen var 17år när jag köpte den. För egna pengar. Så den har snart existerat i halva mitt liv. Två år till så. Om den orkar. Batteriet verkar ju ha gett upp, men den funkar om man har den kopplad till elnätet.

Idag har jag varit till vårdcentralen, I eget ärende, för första gången på flera år känns det som. Om man bortser från provtagning eller vaccin. Under sommaren uppstod ett sår på en av mina fotknölar, från ingenstans skulle jag vilja säga, men något har förmodligen hänt. Jag hade ju nya skor på mig när vi åkte till Stockholm till exempel. Så det kanske är ett skavsår som urartat. Iallafall, det har inte läkt än och det börjar ju vara si sådär snudd på 5 veckor snart så jag kände att ett proffsutlåtande vore på sin plats. Dels eftersom det inte läkt än och dels för att det emellanåt gör ganska ont. Särskilt eftersom det sitter ganska precis där skons kant skaver över fotknölen. Fick även ett utlåtande gälla mina blåmärken på benen. Eller utlåtande, hon kollade på dom, tog kort och skulle konferera med läkaren och se vad han (eller hon?) trodde. Ska tillbaka om en vecka och se hur såret artar sig efter nya omläggningsintstruktioner, och då får vi se om odlingssvaret kommit tillbaka och om vi ska ta andra prover också. Det känns bra iallafall att inte bara blir bortviftad med "du är tjock". För det vore inte en nyhet. Sen är det ju så att man kan vara sjuk pga att man är tjock eller så är man tjock pga att man är sjuk. Vem vet. 


Nåväl nåväl. Elise kommer och kräver välling, så det är väl bara att lyda order. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0