12 dagar in i September

Som jag alltid säger; intervallerna mellan inläggen här är ju under all kritik. 
 
Sommaren kom och passerade. Ingen 2018 sommar direkt, tack och lov, än om det var fruktansvärt där kring midsommar då det låg kring 33 grader. 7 veckor ledigt, och vi gjorde väl inget särskilt egentligen. Små utflykter i närområdet och en kortare tripp till Norrbotten. Vi placerade oss strategiskt på en camping i mitten av allt. 

Så en dag var vi på försvarsmuseet i Boden, väldigt intressant. Trodde att det skulle vara mer smalt inriktat på försvaret i Boden och den historian men det var typ om i princip alla krigshändelser sen urminnes tider. Är man i närheten så tycker jag absolut att man ska offra en timme eller två där.

Dagen efter åkte vi tillbaka till Boden och gick på Western farm. Barnen var lite tveksamma till en början, men sen startade första akten i skådespelet och Svante drogs med i en skattjakt för att hitta ledtrådar som talade om var bankrånaren gömt pengarna. Innan vi lämnade 6 timmar senare hade vi två små sheriffer. Elise var riktigt morsk och skulle gå och säga ett sanningens ord till tjuven, men hon bangade när hon stod 1 meter ifrån honom. 

En kväll var vi till Storforsen och vandrade och kikade. Elise var mest bekymrad över att någon hade kastat skräp i naturen. Svante utövade parkour och det var ju bara ogjort att han inte plurrade i någon av alla de små pölar som är där. Vid själva forsen skötte han sig förvånansvärt bra, han kanske insåg att det skulle vara ytterst obra att ramla i där. 

Innan vi vände hemåt söderut stannade vi till på Piteå Havsbad så att herrarna skulle få bada lite på äventyrsbadet. Allt annat vore ju orimligt.

Sedan tre veckor är ledigheten över för mig. De tre senare veckorna av ledigheten var jag själv hemma med barnen, till stor del utan bil. Så man skulle kunna påstå att jag längtade tillbaka till jobbet en smula där på slutet, vilket säger en hel del då jag är rätt hemkär i vanliga fall. 
Hann jobba 2 dagar, barnen hann alltså vara i verksamhet 2 dagar, innan det var dags för den första vabben. Magiskt och inte alls stressande när man har en deadline för årets viktigaste order på jobbet. . . 

Så, som sagt, jag hann jobba två dagar. Sen blev Svante sjuk, och eftersom han hade magsjukesymptom så blev det ju då "karantän" 48 timmar. Sen när han var fri så åkte jag på halsont, feber och smärta. Hostan sitter fortfarade i, trots att det är två veckor sedan. Och nu har Elise börjat hosta, så idag blev det en halvdag på jobbet. Stämplade in 04.54 och gick hem 9. Så för min del känns det ju som att det snart är dags att sova, men det är några timmar kvar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0