Appropå mitt nya nyttiga liv

Ja...

Jag vägde mig i morse.
Vi har ju nu kört på vår diet i 6 veckor. Och 1 dag, om vi ska vara jätteexakt.
Och dom första två veckorna var det väl mest bara vatten som försvann, då jag gick ner 9,2 kg. Vilket är galet mycket om man tänker efter litegrann. Sen har det gått trögare efter det, men det är ju för att nu är det faktisk vikt som försvinner. Fett förbränns och muskler bildas (det är det jag hoppas på iallafall). Och om muskler bildas så förbränns ännu mer fett. Om jag inte missuppfattat något.

Jag har inte varit jätte sötsugen. Såklart har man sina dagar då man absolut vill ha godis, men jag ger inte efter. Jag vet att jag bara är hungrig, eller behöver något sött. Inte just godis kanske, jag brukar ta en banan. 
Men jag har ätit godis, det tänker jag inte förneka. 1-2 bitar åt gången, högst 1 gång i veckan. Och det måste man ju få unna sig. Man är ju lite rädd att kroppen ska få spel, komma ihåg hur det var, och att man ska bli supergodissugen, men det har inte hänt.

Nåväl. Jag vägde mig i morse.
Jag har gått ner 16,3 kg.

Jag mätte förra veckan också. Eller var det veckan innan det.
Har tappat 4 cm överallt utom runt armarna.

Jag är sjukt nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0