Ett litet mail

Jag har skrivit ett mail idag. Till bostaden.

Jag ville involvera svordomar, men Roger tyckte inte det var en bra idé, så jag avstod.

Vad jag skrev till Bostaden för?
Jo, jag sa ju upp min parkering häromdagen.
Och den har blivit godkänd. Uppsägningen alltså. Men dom vill att jag ska betala för parkeringsplatsen i 6 månader till. Deras urbota dumma regler säger att man har 1 chans per år att säga upp sitt avtal. Och det är 1 månad innan avtalet löper ut, annars förnyas det i ett år.

Säger man upp lägenheten och parkeringen samtidigt, vilket ju då förutsätter att man har ett lägenhetskontrakt, så gäller uppsägningstiden 3 månader. Alltså lika länge som lägenheten. Säger man bara upp parkeringen, som jag bara kan göra eftersom det är babe som står på lägenheten, så blir det längre. I mitt fall 6 månader.

Det bli alltså en summa på 1200 kronor. Till något jag inte nyttjar.

Så jag skrev ett litet mail och frågade om det går att lösa. Typ att jag får samma slutdatum som när vi väl säger upp lägenheten. Så nu får vi se om jag får svar. Och vad jag får till svar.
Jag hoppas dom är tillmötesgående.

Det är ju helt idiotiskt att man bara kan säga upp sin parkering en gång om år. Vad händer om min bil går sönder och jag inte köper en ny? Men... bostaden är ju bostaden, så vad kan man förvänta sig.

Tur att jag snart är husägare. (yey!)
Jag kan ju förövrigt tillägga att det är så jag uppfattat det iallafall. Att man kan avsluta sitt avtal 1 gång om år. Och det är när avtalstiden löper ut. Nu har jag reserverat mig för eventuella felaktigheter, nu kan jag sova gott ;(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0