För att jag är bra

Jag har en bra dag idag. Men den är samtidigt dålig. Jag har en helbra dålig dag. Eh. Eller?

Det började i morse, när jag verkligen fick anstränga mig hårt för att ta mig ur sängen. Jag borde få bragdmedalj. Jag stängde av ena alarmet efter det andra (jag har som sagt fem) och efter femte så tänkte jag "åh men jag ska bara vila ögonen en stund". Mhm. Gud vad jag fick kämpa emot begäret och hitta styrkan inom mig för att rulla över kanten och stiga upp.

Men sen när jag väl stigit upp så gick det ganska bra. Jag tog mig iväg till jobbet. Stämplade till och med in fem minuter i sex, ombytt och klar! Sen har det bara rullat på, det har gått förträffligt bra att arbeta. Fick beröm för min viktminskning, det syntes tydligen väldigt väl på hur löst mina jobbarkläder satt. Sånt är ju kul att höra, för jag märker inte sånt själv. Jag ser ju mig själv varje dag, så jag märker inte skillnaderna.
Det är väl klart att jag märkt att kläderna sitter lite lösare, men jag trodde inte det syntes så mycket. Men det gör det visst. Och det känns så jäkla bra!

Efter ett kom huvudvärken smygandes och nu är den över mig som en jäkla... jag vet inte vad. Det känns som att min hjärna smälter ungefär. Eller ja... jag vet ju inte hur det känns när hjärnan smälter, men jag kan föreställa mig att det är såhär det känns. Jag misstänker att det är någon mildare form av migrän. För alvedon hjälper inte, och jag har lite ljusa prickar som snurrar runt i synfältet. That can't be good är ju den spontana känslan.

Så jag tänker göra en tidigkväll. Babe och hans bror ska liks på bio ikväll. Dom frågade om jag inte skulle följa med. Hmmm... Svaret var väl ganska enkelt då jag inte direkt har arbetstider den här veckan som tillåter att man sitter i en mörk salong med mjuka stolar tills klockan är alldeles för sen. Jag skulle somna helt enkelt. Och vara helt död imorgon.

Så jag tänkte göra som så... att jag ska gå och duscha. Och sen sova. Och utfärda en till tantvarning, då jag kommer vara i säng före åtta. Men Roger tyckte att jag förtjänade det, då jag varit uppe före halv fem varje morgon hela veckan, och har två till framför mig. Och jag har fem arbetsdagar kvar innan jag får vara ledig. Och då tänkte jag vara så ledig jag bara kan.

På tal om bio så fick jag en biobiljett på jobbet. För att jag är bra.
Jag är bra. Och nu ska jag duscha och pallra mig isäng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0