Ingen sovmorgon idag heller

Jag hade sovmorgon i morse. Skulle ha haft. Men klockan ringde 6.20 och en timme senare rullade jag ur sängen. Man är ju lätt efterklok och inser att man kanske borde ha sovit den där sista timmen istället för att snooza.

Vi hade besiktning av huset idag. Besiktningsmannen verkade ganska imponerad över att huset var i så bra skick som det var för att vara så gammalt. Det var endel saker som vi inte hade räknat med, som vi inte sett innan. Ganska många saker som måste fixas omedelbart, och andra saker som kan bero i nåt år, men som sen måste fixas. Till exempel så måste taket åtgärdas. Och en vattenledning i källaren. Och stora badrummet. Det var där jag började se pengar flaxa iväg. Det kan också bero, ifall vi köper en duschkabin så att vi är säker på att vattnet hamnar i avloppet. Tätskicktet är nämligen inte i toppskick. Så om vi inte åtgärdar det så kommer det utan tvekan att leda till en vattenskada som kommer bli ännu dyrare att åtgärda.
 
Vattenledningen i källaren måste åtgärdas direkt. Den har läckt litegrann och rostat och så, och om den springer läck så blir hela källaren vattenfylld. Och då är det bara att säga grattis och packa ihop.
Men det är något som inte kommer att dra iväg jättemycket i kostnad heller. Några tusen. Men.. många bäckar små. Vi får leva snålt i några år typ. . Hahaha! Fast nu äter vi ju nyttigare, och dricker inte lika mycket läsk som innan, så vi sparar ju några hundra där i månaden. Tragiskt nog.
Jag räknade lite på det... genom att inte äta godis sparar jag ungefär 500-600 kronor i månaden. Hur sjukt är inte det?!

Nä... Men det kändes ganska bra ändå. Och nu har vi bestämt oss för en bank också, så nu borde det bara flyta på och sen bli en jäkla massa hårt arbete. Han vi köper av är ju så jäkla schysst också så det är ju verkligen rena drömmen.
Så det blir en intensiv vår här nu framöver, åtgärda huset på utsidan. Det var en massa småsaker som kanske eventuellt behövde göras. Kolla lutningen på marken runt huset. Se över taket så att det inte läker in eftersom att pappen under är helslut. Och det fanns en hundgård på baksidan som vi också ska göra oss av med. Också var det något med fönstrena... det var något foderbläcknånting som ruttnat som behöver bytas och själva fönstrena behöver lite omtanke i form av kitt och färg/olja.

Som sagt... vi kommer ha det vi gör.
Jag gick in på bemanningssidan där man kan se sitt schema och om det finns lediga tider. . . Det finns en tid ute imorgon som jag är lite halvsugen på att ta... vilket är helt stört i huvudet, eftersom jag redan har jobbat 9 dagar i sträck. Tar jag den, så blir det 12 dagar. Och det är ju nästan bara sinnessjukt. Jag ska känna av det litegrann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0