Massa nuffror

Jag fick mitt Skattebesked idag. Det var inte så mycket och hurra för, men jag slipper ju åtminstone betala tillbaka pengar. Men det vore fett najs att få en "skattechock" som när jag jobbade i ladugården. Dom betalade waaay för mycket skatt så jag fick igen 14000 första året. 7000 andra. Sånt är najs.


Så jag har suttit och räknat lite här, på reseavdrag. Och kom fram till att jag borde få typ 1700 för resor till och från jobbet.
Man får ju, som jag uppfattat det, göra avdrag på 30% av summan som överstiger 10 000.


Sen skulle jag kolla vad jag skrev förra året, eftersom jag tyckte att jag fick lite tillbaka men då var jag även under intrycket att man fick tillbaka allt som översteg ... Vad nu gränsen var förra året.

Men jag kan inte hitta papperen. Jag vet inte var dom är. Helt stört, då jag är väldigt organiserad med pärmar och flikar. Ett pappet kan ju inte bara förvinna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0