Nervös

Jag har varit ganska nervös sedan besiktningen.
Bergvärmen har vi ju redan räknat in i lånen, det har vi alltid varit inställda på. Att installera bergvärme typ det första vi gör alltså. Men att det sen tillkom badrummet, taket och lite annat småfix som bör åtgärdas ganska snabbt var ju inte inräknade.

Men jag har insett en sak. Att det ordnar sig. Det löser sig. Även om vi lånar så mycket som vi nu gör så kommer vi att ha över ganska mycket pengar så vi kan fixa lite här och där.
Sen skadar det ju inte att man har en och annan rörmockare i familjen, och nån som kan kitta om fönstrena. Och lite byggerfarenhet finns det på annat håll.

Det löser sig. Det är lugnt. Ingen fara.
Men det skadar ju inte att ha pengar. Så jag jobbar som ett psyk den här månaden.
 
Sen, i Maj, tänker jag inte jobba lika mycket.
Tror jag. Ingenting är ju garanterat när det gäller mig och jobb.
Men 25 av 30 dagar känns ganska saftigt. Men det kommer att kännas bra när man får lönen, som alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0