Not my day today

Idag har det inte riktigt varit min dag kan man väl säga.

Först så sov jag lite för länge. Jag vaknade ungefär när jag normalt brukar åka till jobbet, vilket innebar att det fick bli en banan till frukost och jäkt och stress. Men att jag inte åt någon frukost kanske var lika bra, då jag passerade två ganska nyliga roadkills. Köttfärs av hare coming up.

Sen så var det grejer överallt. Fullt överallt. Jag höll på bli tokig. Jag blev tvungen att rensa utanför kylen för att ta mig in i kylen. Och sen så klämde jag fläsket på armen på något sätt. Mellan två backar med kött (10 kg?) och en bur. Så jag har ett stort, fint blåmärke på armen som gör lite ont. Det svider mest. Och gör ont om man trycker på det, men det är ju bara att låta bli att göra det då.
 
 
Sen så hade jag bråttom. Hade möte först i Sävar för att skriva köpebrev, eller kontraktet, nåt av det och sedan till banken för att lägga upp lånen så det är klart på tisdag när vi ska göra allt färdigt. Men såklart, eftersom jag hade bråttom, så hamnade jag efter traktorer och fanskap som inte kan läsa hastighetsskyltar.

Och sen, när vi var påväg hem från banken så började bilen beté sig konstigt. Det klonkade som under förarsidan och bilen skallrade och det kändes ungefär som jag kan tänka mig att det känns när man får punkapys. Men däcket var helt.

Däremot var det inte fastskruvat.

Min dag idag, not so much.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0