Snart saknas bara barn och hund så kan vi byta namn till Svensson?

Idag har jag varit inne i Umeå och träffat världens bästa Maria.

Vi åkte ut till Mariedal och bowlade en runda, och det gick väl inte toppenbra för mig. Eller vad sägs om rännan 5 gånger i rad? High score, not so much! Sen besökte vi systemet där jag storhandlade. Hela en flaska vin! Som jag ska ge bort.

Efter det studiebesökade vi inne på Coop. Kollade på fräna skyltar i den manuella fiskdisken och lämnade butiken utan att ha handlat något. Där kan man ju snacka om high score, det har nog aldrig hänt förr.
Sen gick vi på Frasses och åt, helt i enlighet med mitt nya liv. Jag tog en burgare med kyckling, och sallad istället för pommes frites. Mmhm, sug på den ni! Absolut inte värt 71 spänn.

Åkte hem. Pratade med mamma i handsfree och skalade rotsaker. Gjorde en rotsaksgratäng och Roger stekte älgkötte. Perfekt och hur mumsigt som helst. Och helt i enlighet med vårat nyttiga liv. (Sådetså). Sen har vi suttit i våran soffa och sett på Projekt X. Filmen som handlar om hur en hemmafest totalt spårar ur. Totalt vrickat och jag ville ärligt talat inte se den. Fram tills i slutet då allt hade gått så fruktansvärt mycket åt skogen att det liksom inte fanns någon återvändo. Roger säger att han vill ha en sån inflyttningsfest. Jag säger "vi får se". (Nej).

Appropå inflyttningsfest så kanske alla vi stackars 5 som följer den här tragikomiska bloggen har förstått vid det här laget att det handlar om att vi ska flytta. Allt är inte påskrivet och klart än, men det kommer väl att bli det inom en snar framtid.

Jag och Roger ska alltså bli husägare. Villaägare kanske är den korrekta termen? Jag kommer att gå helt bananas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0