Ägg. Igen. Horungar.

Grrrr. Är det tillåtet att bli förbannad eller, när man blir äggad för andra gången på mindre än två månader.

Ja. Vi har alltså fått ägg kastat på fasaden. Och dom är inte lite fräck heller, kastar medan vi är hemma och vaken.

Och nu är vi stensäker på att det är personligt, eftersom vi återigen är dom enda drabbade. Sen om det är oss eller huset dom inte gillar det vet jag inte.

Kan ju vara kul att kasta på ett mörkt hus. Men varför alltid när vi gör en större förändring? Sist hade vi ju precis målat huset. Och nu ikväll har vi fixat färdigt med fasadbelysningen.

Men vi är lur på att vi kanske såg dom den här gången. Och vi har ett smalare tidsfönster nu.

23 fanns det inte där. 00.30 fanns det där. Och däremellan passerade det, vad jag kunde se, inte så många utanför fönstret. Och dom kom nerifrån ängsvägen, för ägget hade den riktningen. Det är såklart möjligt att dom kastade från ett håll och vände igen... Men jag tror inte det.

Jag tror att det var dom två typerna på tystgående moppar, typ vespa, som nästan körde omkull i korsningen här utanför. Dom blev väl kanske skraj när dom insåg att någon var vaken och att någon kanske såg.



Och visst... Ägg på fasaden är inte hela världen. Det går tvätta bort och eventuellt måla över.

Men det ska fan inte behövas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0