Osund relation

Alltså... min relation till spindlar måste ju vara typ allt annat än sund.

Jag plockade äpplen här nu ikväll för att frysa in. Det är ju ohult att bara låta det falla ner och blir dåligt. Så jag tog in, och skalade och sådär (med en äppelsvarv, typ världens bästa uppfinning!). Och när jag är ungefär halvvägs genom hinken så dyker det, till min stora förfäran, upp en sån här äcklig Lockespindel. Långbenespindel som jag kallar dom.

Och dom är ju så vidrig. Och det förstörde typ hela min kväll. Jag försökte först dränka fanskapet. Gick inte, för äpplena flöt. Sen slog jag på hinken med en tomflaska, av någon anledning. Tillslut, efter typ 30 minuter av hjärtpanikensnörpen typ, så vågade jag tippa ut hinken i vasken och bara räserspolade vatten och hoppades att spindeln dog..

Mmmh. Jag vågade lyfta på tallrikarna i vasken, med en diskborste, efter att ha avlägsnat äpplena en efter en när jag vara säker att fan inte var på eller när något av dom. Var den inte död där den låg ihopdragen vid ett av hålen så blev den det då jag varvade runt några varv med diskborsten.

Mh. Sund relation till äckelbobbor. Spindlar alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0