För vissa är bara dumma.

Jag sitter och kollar på dokumentärer. Jag tröttnade lite på film idag, så jag kollar på dokumentärer. Kollade på Grizzlymannen. Sen på Last day of Pompeii. Nu kollar jag på Mystery of the sphynx.

Jag har sett 20 minuter, och jag är redan upprörd. Jag tycker vissa av forskarna i den här dokumentären är oerhört korkade och barnsliga. Typ "Jag vill inte erkänna att vi hade fel". Dokumentären handlar förövrigt om att sphinxen kan vara dubbelt så gammal än vad man hittills trott, dels för att den blivit erroderad (vad heter det? nött iallafall) av regnvatten. Men den ligger ju mitt ute i öknen. Men .. för 9-10 000 år sedan fanns det vatten där, regn och sjöar. Men... enligt egyptologerna fanns inte sphinxen då, för dom är fast besluten om att faraoerna byggde den.

För det är heeelt otroligt att det finns en högt utvecklad population som bygger sphinxen, dör och 2000 år senare (eller mer) kommer en ny population och bara har samma idéer. Lejon är kung och huvudbonader och tjoho.

För det kan ju inte alls vara så att man kollade på den här jättestora halvt lejon, halvt människa och bara.. Cool. Vi kör på det. Fattar ni vad jag menar?
 
 
Jag har visserligen 3 fjärdedelar av dokumentären kvar, så jag kanske borde se vidare innan jag blir helt aggressiv och sen ångrar mig. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0