This I ate today.

Idag ska jag berätta vad jag åt. Mycket spännande, och värdefull information. Vi får se vad vi har att lära utifrån mina matvanor. Jag vet nog redan, för det har vågen berättat för mig.

I morse vaknade jag av första väckarklockan - den första i mobilen - 4.15. Jag tyckte att jag förtjänade att sova lite mer, så jag stängde av alla klockor fram till den sista. Den jag brukar vakna av. (Jag ställer alltså fem alarm. Brukar oftast vakna eller komma till medvetande först vid den sista). Idag så tyckte jag att jag förtjänade en extra lång stund i sängen, för klockan fem insåg jag - i drömmen, att jag inte var precis där jag  borde vara. Vilket borde vara inne på toan eller vid köksbordet halvsovandes över en halväten smörgås.
Nä, idag vaknade jag 5. 40 minuter efter jag normalt borde stiga upp för att hinna vakna som en normal Elin.

Till frukost "åt" jag alltså en dietshake i bilen påväg till jobbet. I 110km/h. Snabbfrukost är väl det vad det kallas. Väl på jobbet så jobbar man några timmar, logiskt nog, innan det är dags för fika. Ljust bröd, smör, ost, skinka, tomat och gurka. Och en varm kopp choklad. (Vispad).

Jobba jobba jobba, i några timmar till.

Eftersom det är fredag idag, så styrde vi kosan till Big boy, för den obligatoriska fredagsburgaren. Ibland, någon enstaka gång, har vi skippat den rutinen och ätit något annat. Allting hamnar ur balans. Särskilt när man äter någon halvdan bakad potatis med en halvdan skagen till. Då är hela dagen förstörd efter det.

Jobba tills klockan ringer ut (metaforiskt alltså, vi har ingen ringande klocka på ica). Handla, hem. Laga mat. Middag, ett av dagens viktigaste mål. Jag har fyra viktiga mål. Frukost, fika, lunch och middag. Resten är inte så viktiga. Mähäh.
Eftersom varken jag eller Roger tagit fram ett stycke grisstek ur frysen så blev det en kalvstek jag jagat fatt på på ica. 99:-/kg. Som funnet. Klyftpotatis, kantarellsås och "rödvins"sås till. (Den falska rödvinssåsen är förövrigt fantastisk. Och rätt enkel att göra).

Och det, mina vänner, är allt jag hunnit trycka i mig än så länge idag. Och, fantastiskt nog så lyckades det bli ett helt inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0