Bicyklat lite

Jag for ut och cyklade när jag kom hem. Tänkte att det dels är roligare och dels att det kanske är lindrigare för mitt lilla knä.

Fy bövelen vad jobbigt det var. Skulle för det första kollat hur luften i däcken var. För det andra skulle jag valt en enklare väg. Lite planare kanske. Och för det tredje så skulle jag kanske ha cyklat kortare.

Nu blev det 1,6mil. Uppför. Motvind. Och när jag vände så såg det ut som himlen skulle öppna sig. Och det var lika mycket motvind hem. Jag fattar inte.

Och jag hade inte ont i knät när jag cyklade.
Men jag har nu. Inte som när jag gått, men det är ju där ändå. Skitknä som får en att känna sig som en 70åring. Eller nåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0