Eller vänta, va?

Idag har flitens lampa lyst. Typ.

Det känns som att jag har varit överallt. Och gjort allt. Men ändå inget. Men något. Eller va?

När jag kom hem så höll karlarna på att försöka få upp den där bamsesten som gömde sig under gräsmattan. Förlåt. Mossmattan, som blev en jordmatta. Som snart är en gräsmatta igen.
Två traktorer krävdes det. Eller tekniskt sett är det väl en traktor och en bakgrävare. Men det gick. Dom grävde först och sen drog svärfar med bakgrävaren och Roger knuffade på med traktorn. Aka L30:in. Vilket tydligen är modellen på traktorn.

Upp kom stenen iallafall efter mycket om och men. Och medan dom sjåade med det så målade jag pannrummet ett varv till. Men jag är fortfarande inte nöjd. Det är ojämnt och nyansskillnader och bara dåligt. Men det blir ändå bra. Men dåligt. Eller va? Bättre än från början. Och så ljust. Och fräscht.

Men vad hände med vår tidigkväll?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0