För att bli vuxen

Dag 2 på denna 7dagars vecka. Sista veckan innan det är dags för 4 veckor semester. Den känns välbehövd, frågan är dock hur mycket semester semestern blir när man är husägare.

Igår började vi om vårt nya nyttiga liv. Igen. Eller jag gjorde, Roger åt ben&jerryglass.
Sen började jag gå igenom det vi fick med oss från svärföräldrarnas vind. Jag fattar inte vart allt ska få plats. Jag vet inte ens hur allt fungerar. Typ en sån här kaffepressargrej. Jag dricker ju inte ens kaffe, men alla resonerar som så att det är lika bra att jag börjar.

Och det är väl visserligen sant. Man är inte fullt vuxen om man inte kan dricka kaffe. Och vin. Och öl. Men det är ju lite en annan sak. Men jag resonerar ju som så att varför ska jag lära mig att dricka något jag inte tycker om från början? Jag dricker visserligen te jag inte gillar ibland också..

Man kanske ska ge det ett försök. Och bli vuxen. Kaffe är väl bättre än läsk? Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0