För det har jag förtjänat

Nu har jag semester! Tjoho!
Fredagen gick ju så sjukt långsamt att jag var rädd att resterande två dagar skulle vara lika sega men ack så fel jag hade. Det gick alldeles lämpligt fort och jag hann nog göra allt jag tänkte göra. På jobbet.

Hemma har jag inte hunnit göra lika mycket. Inte mycket alls faktiskt. Dammsugit är typ det enda. Och inte har vi rednbäddat sängen heller, utan det blir som jag misstänkte - när vi kommer hem från Danmark. 
Just nu sitter jag och väntar på att min kära mor ska komma med husvagnen så att vi kan åka någon gång. Jag ska följa med henne och hennes sambo på semester. Vi styr först kosan till Junsele, och sedan är det planerat att dra oss mer ner mot Sundsvall. Roger blir kvar hemma, dom ska rulla ut gräsmattan imorgon.

Man kan väl säga att dom inte var helt jättesupernöjda kanske i att jag överger dom i ett sånt stort projekt. Jag får kompensera med att typ jobba jävligt hårt när jag kommer hem istället. Och tjata lite mer på min fader så att han kommer och hjälper oss med fönstrena. Det måste bli gjort nästa vecka för det är deras sista semestervecka.

Alltså... Är det bra att man är stressad över småsaker redan första semesterdagen. Också vaknade jag kvart i sex i morse. Pigg och glad, not. Tur man kunde somna om, för att vakna en halvtimme senare av någons alarm. Hrmm.. Nåväl.

Om fyra veckor börjar jobbet om igen.
Jag tror faktiskt jag kan leva med det. Fyra underbara veckor innan allt återgår till det normala. Nu ska jag njuta av min semester, och fundera över om det är något som jag har glömt att packa ner. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0