Inte särskilt imponerad kan man väl säga

Vi befinner oss i junsele och har sovit här en natt och kommer bli en natt till. Det är inte jättespännande men det ska det ju inte vara när man är på semester heller.
Det mest spännande än är väl själva bilresan, jag har ju sen jag tog körkortet för 4(!!) år sedan blivit grymt åkrädd. Särskilt när jag åker med folk som verkar kolla mer på annat än på vägen.

Igår var vi ut och åt. Corner house eller nåt sånt om jag inte minns helt fel. Det är väl inte den mest fantastiska resturangupplevelsen jag varit med om kan man väl säga.

Först ville vi beställa pizza men fick beskedet att det är slut. Jaha ja men då tar vi planka då. Nä men den är också slut. Jaha. Ja men vi säger såhär då, vad finns?

Tyckte lite synd om personalen, det är aldrig kul att behöva säga att sakerna inte finns att erbjuda. Så vi beställde något som fanns, i mitt fall entrecote med tzatziki, ratatouille och pommes. Och det godaste i rätten var pommesen. Köttet var helt genomstekt, eller destroyed som man måste säga utomlands, trots att jag beställt medium. Men det är ju inte så enkelt(trots att man borde kunna på en restaurang). Men det var ju snällt att fråga iallafall.

Och ja. Som grädde på moset så var entrecoten förstörd med grillkrydda. Grillkrydda! Kan ni fatta? Men mätt blev vi iallafall. Mest på mina pommes frites. Mamma och Egon beställde Biffstek och fick stekpotatis till - som man tömt en grillkryddaburk på. Kryddan på bordet? Grillkrydda. Ifall 1 ton inte vore nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0